قصه منظوم «خیال زیبای من» برای کودکان


قصه منظوم «خیال زیبای من» برای کودکان

قصه منظوم «خیال زیبای من» با برگردان شعر مریم اسلامی از سوی انتشارات پرتقال منتشر شد.

قصه منظوم «خیال زیبای من» برای کودکان قصه منظوم «خیال زیبای من» برای کودکان
مریم اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره «خیال زیبای من» گفت: این کتاب، جدیدترین اثری است که از من در قالب شعر برای گروه سنی «ب و ج» از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده است.

این نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: این کتاب شامل قصه‌ای از سامانا برگز است که مایک کوراتو آن را تصویرگری کرده و از سوی میترا امیری ترجمه شده است. این قصه بعد از ترجمه شدن از سوی ناشر در اختیار من قرار گرفت و من آن را به شعر برگرداندم و در قالب قصه منظوم منتشر شد.

اسلامی درباره محتوای کتاب نیز توضیح داد: در این کتاب بیان می‌شود که خیال کودکان به هر شکل و گونه‌ای می‌تواند تجسم پیدا کند، از ساختن آدم‌برفی گرفته تا بازی و ساختن اشکال مختلف با ماسه‌ها و ما می‌توانیم تخیلمان را به ظهور برسانیم.

این نویسنده و شاعر گفت: با توجه به اینکه اهمیت دادن به تخیل کودکان و پرورش آن می‌تواند در شکوفایی استعدادهای‌شان تاثیر داشته باشد، و از سویی موضوع این کتاب هم از موضوعاتی بود که کمتر در کشور ما به آن پرداخته شده، کار کردن روی آن برایم جالب بود.

مریم اسلامی متولد 1355 در نیشابور و کارشناس شعر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. او که دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد است برگزیده دو دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر کودک و نوجوان در سال های 1379 و1391 بوده است. همچنین داوری چندین جشنواره بین‌المللی و ملی شعر را در مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری به عهده داشته و دبیر شعر مجله سروش خردسال و عضو هیات تحریریه مجله رشدنوآموز است. اسلامی بیش از 30 جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان شامل شعر و قصه تالیف و منتشر کرده است.

انتشارات پرتقال، کتاب «خیال زیبای من» را با شمارگان 500 نسخه و قیمت 19 هزار تومان منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403