دلالت‌های حکمرانی و سیاستگذاری بیانیه «گام دوم انقلاب» بررسی شد


 دلالت‌های حکمرانی و سیاستگذاری بیانیه «گام دوم انقلاب» بررسی شد

تهران- ایرنا- مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی «دلالت‌های حکمرانی و سیاستگذاری بیانیه «گام دوم انقلاب» را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز در گزارشی با عنوان «دلالت‌های حکمرانی و سیاستگذاری بیانیه «گام دوم انقلاب» تلاش کرده تا بیانیه گام دوم انقلاب به مقتضای فعالیت نخبگان دانشگاهی، کارشناسان دستگاهی و مسئولان اجرایی کشور مورد تبیین و تشریح قرار گیرد.

در گزارش مرکز پژوهش‌ها، ابتدا اهمیت بیانیه از خلال توجه به شخصیت بیانیه از دو منظر بیرونی و درونی مورد بررسی واقع شده است. بر این اساس، مناظر بیرونی و درونی بیانیه سبب می‌شود تا مخاطب عام، از یک‌سو با آنچه گفته شده احساس همراهی و هم‌سخنی کند و از سوی دیگر، وجهی از تکرار و آشنایی را در متن بیابد و برای عبور از این وضعیت، لاجرم نوعی آشنایی‌زدایی از چارچوب کلی حاکم بر بیانیه در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌توان گفت بیانیه گام دوم به طور اجمال متشکل از اجزایی همچون کلان نظریه توضیح‌دهنده انقلاب اسلامی، منطق حرکت اولیه انقلاب اسلامی، نسبت حوزه‌های مختلف در حرکت اولیه، منطق پیشرفت از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی، شرایط و الزامات قدم نهادن در گام دوم انقلاب و مسیر پیشرفت آن، وضعیت جمهوری اسلامی در آستانه گام دوم، چالش‌های جمهوری اسلامی در آستانه گام دوم است.

گزارش مرکز پژوهش‌ها می‌افزاید: در مرحله بعد، تلاش می‌شود تا نوعی واکاوی از مباحث مطروحه مدنظر قرار گیرد. منظور از واکاوی، تلاش برای نشان دادن روابطی است که ‌به‌رغم وجود شواهد آن در متن، شناخت آن به سهولت میسر نخواهد بود. در این چارچوب، به نظر می‌رسد طی سه دهه گذشته در لایه‌های مختلفی از مردم و مسئولان، اقتصاد از یک «ابزار تأثیرگذار» به یک «هدف کلیدی» تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا