مشترکان 151 میلیارد تومان به شرکت گاز یزد بدهی دارند


مشترکان 151 میلیارد تومان به شرکت گاز یزد بدهی دارند

یزد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز یزد گفت: این مجموعه 151 میلیارد تومان از واحدهای مختلف صنعتی ، نیروگاه‌ها و سایر مشترکان طلب دارد که این میزان بدهی نسبت به سایر دستگاه‌های استان بیشتر است‌.

علی اکبر میدانشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۶۵ میلیارد تومان بدهی مربوط به صنایع ، ۴۴ میلیارد تومان نیروگاه‌ها و بقیه هم سهم سایر مشترکان است.

وی افزود: شرکت ملی گاز، بودجه و تامین نقدینگی استان‌ها را بر اساس میزان دریافت و وصول مطالبات پرداخت می‌کند،از مشترکان خود خواست در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی‌های خود

اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز یزد با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی هم از جمله این بدهکاران هستند، تصریح کرد : متاسفانه تعدادی از کارخانه‌ها و گلخانه‌های استان هم با وجود صادرات کالا به خارج کشور، به دلایلی از پرداخت هزینه گاز مصرفی خودداری می‌کنند.

میدانشاهی با تشریح فعالیت‌های شرکت گاز یزد تاکید کرد: طی چند سال اخیر با تلاش‌ نیروهای این شرکت، شاهد تحولی شگرف در توسعه بویژه در مناطق روستایی استان در طرح‌های گازرسانی هستیم.

۹۸ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش گاز

وی اضافه کرد: در این خصوص ، قدم‌های بزرگی برداشته شده است و در حال حاضر دسترسی مشترکان در نقاط شهری ۱۰۰ درصد، روستاها ۹۳ درصد است و در مجموع ۹۸ درصد مردم استان به گاز طبیعی به عنوان سوخت سالم و بدون آلایندگی دسترسی دارند.

میدانشاهی تصریح کرد: این امر نشانگر موفقیت شرکت گاز استان در توسعه شبکه‌ گازرسانی در جهت توسعه و آبادانی بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است.

مشترکان 151 میلیارد تومان به شرکت گاز یزد بدهی دارند

این مسئول درباره وضعیت توسعه شبکه گاز استان هم از زمان تأسیس شرکت تا ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در ۱۹۲ ماه گذشته، اظهار داشت: در بخش شبکه‌گذاری تا قبل از دولت تدبیر و امید، پنج هزار و ۹۳۹ کیلومتر شبکه‌گذاری شده‌ بود.

مدیرعامل شرکت گاز یزد ادامه داد: در دولت یازدهم ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر و در ۲ ساله نخست فعالیت دولت دوازدهم، یکهزار و ۲۳۰ کیلومتر شبکه گذاری در استان انجام شده‌است.

به گفته میدانشاهی تا قبل از دولت کنونی ۱۷۵ هزار و ۷۸۲ انشعاب در استان نصب شده بود که این تعداد در دولت یازدهم و ۲ ساله دولت دوازدهم به ترتیب ۴۶ هزار و ۸۷۵ و ۲۰ هزار و ۶۱۸ مشترک جدید رسیده است.

وی با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید، ۱۶۶ روستای استان از گاز بهره‌مند بودند، گفت: این در حالی است، عملکرد ۶ ساله دولت به ۳۳۸ روستا معادل ۶۸ درصد مجموع روستاها دارای گاز از این نعمت برخوردار شده‌اند.

رشد ۸۳ درصد گازدار شدن کوره‌های آجرپزی

وی خاطرنشان کرد: در ۶ سال فعالیت دولت فعلی، سه هزار و ۳۸۴ واحد صنعتی( ۴۸ درصد واحدها) ، یکهزار و ۷۰۰ گلخانه( ۵۶ درصد مجموع گلخانه‌ها)و ۲۳۹ کوره شامل ۸۳ درصد مجموع کوره‌های آجرپزی به شبکه گاز متصل شده‌ است.

میدانشاهی در ادامه اظهار داشت: در واگذاری انشعاب شهری ۹۸ ، روستایی ۹۳ ، اشتراک شهری ۹۵ و روستایی ۱۱۹ درصد و پوشش خانوار شهری۱۰۷ و روستایی ۱۱۷ درصد اهداف پیش بینی شده تحقق یافته است.

رتبه دوم یزد در جایگزینی گاز با فرآورده های نفتی

مشترکان 151 میلیارد تومان به شرکت گاز یزد بدهی دارند

میدانشاهی درباره جایگزینی گاز با فرآورده‌های نفتی هم از کسب رتبه دوم یزد در میان استان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوبه جایگزینی ۵۰ هزار لیتر در دستور کار بود که ۸۲.۵ هزار لیتر

( ۱۶۵ درصد) هدف مشخص شده با گاز جایگزین شد.

این مسئول یادآورشد: شرکت گاز یزد در سال ۹۷ به بیشترین جذب بودجه عمرانی استان دست یافت به گونه‌ای که از ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار بدون وام، ۱۰۰ میلیارد تومان آن جذب شد.

۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار هفته دولت در یزد

مدیرعامل شرکت گاز یزد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تشریح فعالیت‌های هفته دولت( ۲ الی ۸ شهریور) گفت: در این هفته علاوه بر بهره‌برداری از تعدادی پروژه، عملیات اجرایی برخی طرح‌ها و پروژه‌های گازرسانی با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفت.

میدانشاهی ، گازرسانی به فاز دوم روستاهای شیرکوه - میانکوه شهرستان تفت و گازرسانی به فاز سوم روستاهای شیرکوه - میانکوه شهرستان مهریز با اعتباری افزون بر ۹۷ میلیارد تومان از بزرگترین و سخت‌ترین پروژه‌های شرکت استان عنوان کرد که در این هفته شروع شده است.

وی از افتتاح ساختمان عملیاتی و پست امداد اداره گاز ناحیه اشکذر، بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به روستای علویه میبد و آغاز شروع عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع مهریز از دیگر پروژه‌های این هفته خبر داد.

یزد در بخش گاز تا سال ، ۱۴۰۰ استان سبز خواهد شد

مشترکان 151 میلیارد تومان به شرکت گاز یزد بدهی دارند

به گفته این مسئول امسال هم ۲۷۰ میلیارد تومان برای گازرسانی هزار و ۱۰۰ کیلومتر و برای سال آینده هم ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای هزار و ۲۰۰ کیلومتر گازرسانی درخواست شد در صورت تامین اعتبار در سال ۱۴۰۰ با پایان عملیات گازرسانی ، یزد از جمله استان‌های سبز خواهد بود .

وی از مصرف گاز طبیعی به عنوان محور توسعه و از جمله حوزه‌های دارای اولویت استان یاد کرد و

همکاری برخی دستگاه‌ها همچون راهداری ، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها را برای ارائه خدمات بهتر به مردم استان خواستار شد.

مدیرعامل شرکت گاز یزد با اشاره به کسب برخی رتبه‌ها همچون رتبه نخست سلامت اداری یادآور شد: گاز مورد نیاز مشترکان استان از طریق خط انتقال از اصفهان ، فارس و هرمزگان تامین می‌شود، احتمال قطع گاز در این منطقه بسیار ضعیف است با این حال کیفی‌سازی ، ساخت ساختمان بحران و الکترونیکی کردن خدمات به صورت جدی در دستور کار است.

یزد با دارا بودن هفت هزار ۱۱۲ واحد صنعتی عمده و جز ، ۲۴ واحد نیروگاهی ، ۲۸۹ کوره آجرپزی و حدود سه هزار گلخانه دارای گاز، یکی از قطب‌های صنعتی ، نیروگاهی و کشاورزی مهم کشور به شمار می آید.

۲۱شهر و ۴۹۰ روستای استان به شبکه گاز طبیعی متصل است که ۹۸ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403