بازار مرغ درقم مطلوب است


بازار مرغ  درقم  مطلوب است

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: با سیاست های اجرا شده در سطح استان، بازار و نظام عرضه و تقاضای گوشت مرغ وضعیت مطلوب و قابل قبولی پیدا کرده است.

مهرداد غضنفری روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار قم در سالن جلسات فرمانداری در رابطه با قیمت گذاری مرغ افزود: تا زمانی که نظام عرضه و تقاضا عامل اصلی قیمت گذاری بازار نباشد نوسانات محصولات ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: قیمت مرغ در استان قم در ۲ ماه گذشته به نحو شایسته ای کنترل شد و بازار نیز وضعیت کاملا مطلوب و قابل قبولی پیدا کرده است.
وی با اشاره به وضعیت نهاده های دامی نیز ابراز کرد: در رابطه با مساله نهاده های دامی، توزیع و نحوه شکل آن کاملا بر عهده استان است.
غضنفری در بخش دیگری از سخنانش به مساله قیمت گذاری کتاب نیز اشاره کرد و گفت: در این مساله جنبه های فنی مختلفی وجود داشته که امر قیمت گذاری آن را مشکل کرده است.
غضنفری ادامه داد: با این وجود قیمت گذاری کتاب طبق شیوه نامه مصوب انجام گرفته و از رویه معمول عبور نکند.
وی ابراز کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان باید تدبیر و برنامه ریزی لازم برای احداث انبار ذخیره سازی شکر انجام دهد.
غضنفری گفت: در رابطه با ذخیره سازی کالاهای اساسی باید نگاه های آینده نگرانه در بین مدیران استانی تقویت شده و از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث و راه اندازی انبارهای ذخیره سازی استفاده شود.
وی تاکید کرد: طبق سیاست های استان و برای معرفی کالاهای تولید داخل، شهرداری قم می تواند در قالب برپایی جشنواره های مختلف محلی نیز برای عرضه مستقیم کالا اختصاص دهد.
استان قم طبق ارزیابی ستاد تنظیم بازار کشور جز سه استانی بوده که نرخ تورم در آن پایین از میانگین کشوری است.
وی ادامه داد: عملکرد اتاق اصناف قم نیز در رابطه با توزیع کالا در ماه های گذشته رضایت بخش و قابل قبول بوده است.
غضنفری تصریح کرد: در بین ۵۷ قلم کالای اساسی در بیش از ۵۰ قلم کالا قیمت و میانگین استان قم پایین از کشور می باشد
وی با تاکید بر ضرورت برپایی نمایشگاه عرضه لوازم التحریر اظهار داشت: تردیدی در ضرورت برپایی نمایشگاه فروش فوق العاده لوازم التحریر در استان نبوده و این نمایشگاه در هر صورت باید برپا شود.
وی ادامه داد: در صورتی که در ۴۸ ساعت آینده استقبال کافی از غرفه های نمایشگاه عرضه لوازم التحریر صورت نگیرد اتاق اصناف می تواند از ظرفیت های خارج از استان استفاده کند.
غضنفری ابراز کرد: پیاده سازی مدل سال گذشته و عرضه محصولات تولید داخل اولویت اصلی استان در رابطه با برپایی این نمایشگاه خواهد بود.
وی با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام و نزدیکی سال تحصیلی جدید بیان کرد: نیاز هیاتهای مذهبی به اقلام مصرفی و کنترل قیمت لوازم التحریر باید به درستی مدیریت شود.
جلسه کارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون اقتصادی استاندار قم برگزار و برگزاری نمایشگاه پائیزه بازگشایی مدارس ۲۵ تا ۳۱شهریور ماه ونمایشگاه لوازم التحریرمجتمع ناشران از تاریخ ۱۱ الی ۲۵ شهریور، تهبه واستقرار ۴ عدد کانکس در ۴ منطقه شهر جهت حصور دائمی بازرسان اتاق اصناف وصمت، تامین وتوزیع کالاهای پرمصرف هیات مدهبی ومساجد در ایام محرم وصفر، تعیین وتکلیف توزیع دفاتر دانش آموزی املاک تملیکی در بین ارگانهای حمایتی بهزیستی وکمیته امداد و آخرین نوسان قیمت ۵۷ قلم کالای اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس