«عاشورا» از زوایای مختلف


«عاشورا» از زوایای مختلف

نمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» تصویر واقعه عاشورا از دید هنرمندانی است که هر یک از زاویه دید خود بخشی از این رویداد را به تصویر کشیده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاهی از گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) با موضوع «عاشورا» به مدت 2 ماه در موزامام علی برپاست، در این نمایشگاه 30 اثر نقاشی با موضوع عاشورا از 27 هنرمند نقاش برجسته کشور به نمایش درآمده است. نمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» از روز اول ماه محرم موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شد و به مدت 2 ماه در این موزه برپاست.

درنمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» آثار نقاشی هنرمندانی چون اسفــندیـار احمــدیه، آنه محــمد تاتـاری، محمـد پازوکـــی، مهــدی پـرســتار،حمـید جعــفری شکـیب،کـاظــم چـلیــپا، خسـرو خسـروی، احمـد خلیــلی فــرد،جمشـید حقیـقت شـناس، علــی ذاکـری، محـمدحسـین ذبیـحـی، پـرویز رستــگار،مجـید زارعــی، حسـن سلــطانـی، رزیـتا شــرف جهــان، رضــوان صــادق زاده،حـبـیب اللـه صــادقــی، کــامیــار صـادقـی، رضـا لـواسـانـی، مهـدیـه مــلکی،همــایـون مـوسـوی، بهــروز مهــربخــش، جــواد نـوبهــار، اکـبر نیــکان پـور،احمــد وکیــلی، رضــا هـدایـت، حســن یاقـــوتــی به نمایش درآمده است.

نکته قابل توجه نمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» ابعاد بزرگ آثار به نمایش درآمده است بزرگی آثار چشمگیر است و مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد شاید هم هنرمنان خواسته اند با ابعاد بزرگ آثار واقعه عاشورا و عظمت آن را به تصویر بکشند ؛ مجموعه برنزی جمشید حقیقت شناس با موضوع عاشورا و 3 اثر نقاشی از رزیتا شرف جهان در این نمایشگاه بسیار دیدنی است .

«فاطمه فیلی»، معاون موزه امام علی(ع) درباره آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان توضیح داد: نمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» به مناسبت ایام محرم به مدت دو ماه در موزه امام علی(ع) برپا شده است؛ در این نمایشگاه آثای از گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش درآمده استف این آثار با تکنیک و متریال مختلف خلق شده اند و در ابعاد بزرگ به نمایش گذاشته شده اند.

معاون موزه امام علی(ع) اظهار کرد: آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» منخب آثار ورک شاپی با موضوع عاشورا است که در سال 1382 درموزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپا شده است؛ در این ورک شاپ هنرمندان نقاش برجسته کشور حضور داشتند و این آثار برآمده از همان ورک شاپ است که در گنجینه موزه نگهداری می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد اثر با موضوع عاشورا در گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) نگهداری می شود،گفت: ما نمی توانیم آمار دقیق آثاری که در گنجینه داریم را اعلام کنیم.

آنچه بیش از همه چیز درآثار نمایشگاه «عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران» به چشم می آید پرداخت متفاوت هر هنرمند به واقعه عاشورا است، هر کدام از این هنرمندان سعی کرده اند از زاویه دید خود صحنه های عاشورا را برای مخاطب به تصویر بکشند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان