ترامپ در پایتخت دانمارک هم هوا شد+تصاویر


ترامپ در پایتخت دانمارک هم هوا شد+تصاویر

منبع: العربی جدید/ مکان: کوپنهاگ، دانمارک

به گزارش جماران، بالنی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به شکل یک کودک شیرخواره نشان می دهد در اعتراض به خواسته وی برای خرید جزیره«گرینلند» در پایتخت دانمارک به پرواز در آورده شد.

دولت دانمارک با درخواست برخی از فعالان برای به پرواز در آوردن بالن« ترامپ شیرخواره»در آسمان کپنهاگ پایتخت این کشور موافقت کرده بود.

ترامپ در پایتخت دانمارک هم هوا شد+تصاویر

به رغم آن که رئیس جمهور آمریکا سفرش روز دوم و سوم ستپامبر جاری را به تأخیر انداخت اما فعالان بالن ترامپ را در مرکز پایتخت این کشور به پرواز در آوردند.

در بیستم آگوست گذشته ترامپ اعلام کرد که سفرش به دانمارک را در سایه اختلاف بر سر خرید گرینلند را به زمانی دیگر موکول کرده است. ترامپ در پی سخنان«مته فریدرکسن»نخست وزیر دانمارک مبنی بر اینکه گرینلند «فروشی نیست» عصبانی شده و سفرش به دانمارک را لغو کرد.

ترامپ در پایتخت دانمارک هم هوا شد+تصاویر

« کیم کیلسن» نخست وزیر جزیره گرینلند نیز در پی انتشار اخباری مبنی بر تمایل ترامپ برای خرید این جزیره اعلام کرد که این جزیره دانمارکی که تقریبا از خودمختاری برخوردار است فروشی نیست.

وزارت خارجه دانمارک نیز اواسط ماه آگوست اعلام کرد که این جزیره غنی دارای منابع طبیعی مانند معادن، آب معدنی و نیز انرژی های تجدید پذیر و مناسب برای گردشگری است و این کشور برای همکاری تجاری آمادگی دارد اما گرینلند فروشی نیست.

در همین حال، پیش از این فعالان و مخالفان ترامپ در انگلیس نیز همزمان با سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به لندن در سوم ژوئن بالن ترامپ را بر فراز پایتخت انگلیس به پرواز در آوردند.

در آن زمان فعالان اعلام کردند که این بالن نشان دهنده اعتراض ها به سیاست های افراطی و افراطگرایی راستگرایی است و پس از آن نیز 30 هزار پوند برای حمایت از گروه هایی که با سیاست های ترامپ مخالف هستند گردآوری شد.

منبع: العربی جدید

مکان: کوپنهاگ، دانمارک

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !