5 علامتی که می‌گویند موهایتان را زیاد می‌شویید


5 علامتی که می‌گویند موهایتان را زیاد می‌شویید

موهای ما بسیار کمتر از پوست‌مان نیاز به شست‌وشو دارند. شامپو کردن زیاد می‌تواند به موها آسیب برساند. تعداد دفعات لازم برای شستن مو به بافت موها، میزان تولید چربی در موهای شما و عوامل دیگری بستگی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، توجه به علائم کوچکی که در موها بروز می‌کنند به شما کمک می‌کند برنامه مناسب شست‌وشوی موهایتان را بیابید. اگر مطمئن نیستید در شستن موهایتان زیاده‌روی می‌کنید یا موهایتان واقعا نیاز به این میزان شست‌وشو دارند، به علائم زیر توجه کنید:

خشکی موها

سلامت پوست سر به اندازه سلامت موها اهمیت دارد. شستن بیش از حد موها اغلب باعث خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست سر می‌شود و خشکی پوست سر به نوبه خود خشکی موها را به دنبال دارد. اگر موهایتان بیش از حد خشک هستند از شامپوهای مرطوب‌کننده استفاده کنید و دفعات شستن موها را کاهش دهید.

موخوره زیاد

اگر بیشتر از حد معمول شاهد موخوره در انتهای موهایتان هستید، احتمالا علت آن شست‌وشوی زیاد موهاست. موهای مرطوب نسبت به آسیب و شکستگی بسیار آسیب‌پذیرتر هستند، بنابراین هرچقدر بیشتر موها را بشویید احتمال شکستن و دوشاخه شدن انتهای آنها بیشتر خواهد بود.

از بین رفتن درخشندگی موها

درخشندگی موها علامت سلامت آنهاست. اگر موهایتان درخشندگی ندارند به این معناست که از رطوبت کافی برخوردار نیستند. خشکی و کاهش رطوبت موها که بر اثر شست‌وشوی زیاد ایجاد می‌شود از عوامل کاهش درخشندگی موهاست.

افزایش چربی موها

شاید تعجب کنید، اما شامپو کردن زیاد موها می‌تواند آنها را چرب‌تر کند. دلیلش این است که شستن زیاد موها باعث می‌شود پوست سر برای جایگزین کردن چربی از دست رفته مو، چربی بیشتری تولید کند.

زیاد شدن شوره‌سر

این حالت زمانی ایجاد می‌شود که پوست سر به دلیل خشکی زیاد، شروع به پوسته‌پوسته شدن کند، بنابراین کاهش دفعات شست‌وشو باعث می‌شود غده‌های چربی بتوانند کار خود را به‌درستی انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس