نیمی از صنایع و بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گازدار شدند


نیمی از صنایع و بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گازدار شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: نیمی از صنعت تولیدی و صنایع کشاورزی در دولت یازدهم و دوازدهم از نعمت گاز برخوردار شدند.

سیامک حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون یکهزار و ۳۱۰ واحد صنعتی، کشاورزی، گلخانه ای، دامداری و مرغداری در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که ۵۰ درصد از این تعداد در ۶ سال اخیر به شبکه گاز کشور متصل شدند.

وی آغاز گازرسانی به ۱۶۲ واحد صنعتی از نیمه دوم سال ۹۷ تاکنون را یادآور شد و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا امسال این تعداد واحد صنعتی به شبکه گاز متصل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از آماده بهره برداری شدن ایستگاه گاز طبیعی با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب برای تامین سوخت مجتمع پتروشیمی لردگان در سال جاری خبر داد و افزود: با بهره برداری از این طرح گازرسانی، تمامی خوراک سوخت مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی برای بلند مدت تامین شده است.
وی تامین گاز مورد نیاز سه کارخانه ملی و بزرگ سیمان، مجتمع فولاد سفید دشت و کارخانه قند هفشجان با ظرفیت برداشت به ترتیب ۶۵۰ ، ۷۰۰ و ۲۹۰ هزار مترمکعب در روز در چند سال اخیر را یادآور شد و گفت: با تثبیت ۲ خط گاز با قطر ۲۰ اینچ از شبکه اصلی به منطقه 'فرادنبه' ،' سورک 'و 'دهنو' شهرستان بروجن و خط دوم به فرخشهر و منطقه 'منظریه' شهرکرد تامین گاز بخش خانگی و صنعتی استان تا ۲۵ سال آینده تامین شده است.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از هزینه ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در دولت تدبیر و امید در بخش گازرسانی این استان خبر داد و گفت: قبل از سال ۹۴ تنها ۲ هزار و ۷۸۰ هزار ریال در این زمینه هزینه شده بود.

به گفته وی، با تکمیل عملیات گازرسانی به این واحدها حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر گازوئیل و نفت سفید صرفه جویی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری تعداد مشترکان بهره مند از گاز طبیعی در استان را ۳۲۰ هزار و ۵۲۰ مشترک برآورد کرد و گفت: این تعداد مشترک در دولت گذشته ۲۳۵ هزار و ۷۲۱ مشترک بود، که اکنون از ۳۶ درصد رشد برخوردار است.
وی، ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری استان را بیش از ۹۹.۳ درصد اعلام کرد و گفت: با اتصال شهر بازفت شهرستان کوهرنگ به عنوان آخرین و چهلمین شهر به شبکه گاز طبیعی تا دهه فجر امسال، ضریف نفوذ برخرداری گاز طبیعی شهری استان ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

حیدری، عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای محروم و سخت گذر استان در شهرستان های لردگان و کوهرنگ را یادآور شد و افزود : این تعداد روستا تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز کشور متصل و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی این خطه از ۸۸.۱ درصد فراتر خواهد رفت.
به گفته وی ،براساس اعلام کارشناسان شرکت ملی گاز، چهارمحال و بختیاری در ردیف ۸ استان سبز کشور در اجرای گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۹۴۷ هزار نفری چهارمحال و بختیاری در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران