3 مورد از شگفت انگیزترین دیدنی‌های چین


3 مورد از شگفت انگیزترین دیدنی‌های چین

هر یک از این دیدنی‌ها قابلیت آن را دارد که چشم و ذهن هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود خیره کند. خرید بلیط چین، خرید کلیدی برای گشودن دروازه چشم، به سمت این شگفتی‌ها است. در این بین انتخاب سه شگفتی از بهترین دیدنی‌های چین بسیار مشکل است، اما غیر‌ممکن نیست.

چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان و چهارمین کشور پهناور دنیا است، که تاریخ و فرهنگی چند هزارساله را یدک می‌کشد. پر واضح است که کشوری با ویژگی‌های چین، مملو از آثار دیدنی، اعم از تاریخی و طبیعی و فرهنگی است. هر یک از این دیدنی‌ها قابلیت آن را دارد که چشم و ذهن هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود خیره کند. خرید بلیط چین، خرید کلیدی برای گشودن دروازه چشم، به سمت این شگفتی‌ها است. در این بین انتخاب سه شگفتی از بهترین دیدنی‌های چین بسیار مشکل است، اما غیر‌ممکن نیست.
3 مورد از شگفت انگیزترین دیدنی‌های چیندیوار چین بزرگترین دیوار دنیا
قبل از اینکه پرواز تهران چین شما وارد فرودگاه شود، دیوار چین را خواهید دید، این شگفتی چین و دنیا از دیدنی‌ترین، جاذبه‌های گردشگری دنیا است، که برای محافظت از چین در برابر حمله مغول‌ها ساخته شد. اگرچه این دیوار در انجام وظیفه اصلی خود شکست خورد، اما امروزه به عنوان نماد چین گردشگران بسیاری را مبهوت عظمت خود کرده و به پیاده‌روی روی خودش دعوت می‌کند. دیوار چین بزرگترین گورستان تاریخ و بزرگترین دیوار دنیا است. طول این دیوار ۶ هزار کیلومتر است که ساخت آن به بیش از ۲ هزار سال پیش بر می‌گردد.
برخی تحقیقات نشان می‌دهد که طول اولیه دیوار چین ۵۰ هزار کیلومتر بوده است. این دیوار در زمان سلسله مینگ ساخته شده و احداث آن نزدیک به دویست سال زمان برده است. یکی از شایعه‌های بزرگ راجع به این دیوار، قابل روئیت بودن آن از کره ماه است که حقیقت ندارد، چون این دیوار تا ۱۸۰ مایلی از سطح زمین قابل دیدن است و پس از آن ناپدید می‌شود. روزانه حداقل ۷ هزار گردشگر، از این دیوار که ضخامت آن حدودا ۵ تا ۱۰ متر و ارتفاع آن حدودا ۸ متر است بازدید می‌کنند.
بعد از خرید بلیط پرواز تهران پکن، بازدید از این دیوار را حتما در برنامه خود قرار دهید، ولی هرگز در روز‌های تعطیل برای دیدن آن اقدام نکنید، زیرا در لابه‌لای جمعیت زیاد بازدید کننده گم خواهید شد.
3 مورد از شگفت انگیزترین دیدنی‌های چینشهر ممنوعه بزرگترین مجموعه کاخ دنیا
این شهر یکی از زیباترین و جذاب‌ترین در عین حال پر رمز و رازترین جاذبه چین است، که بعد از خرید بلیط تهران پکن، باید خود را برای بازدید از آن آماده کنید. این بنا کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان است و اگر پنج کاخ پر اهمیت از نظر تاریخ، معماری و هنر در تاریخ بشریت وجود داشته باشد این کاخ یکی از آن‌ها است، که سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بازدید کننده دارد.
شهر ممنوعه با مساحت ۷۲ هکتار بزرگترین مجموعه کاخ جهان است که به دستور دومین امپراتور سلسله مینگ در سال ۱۴۰۶ ظرف ۱۴ سال ساخته شد و تا سال ۱۹۱۱ هنوز شهر ممنوعه بود. ۲۴ امپراتور در این کاخ زندگی کردند و چین را تحت کنترل خود داشتند، تا با شکست و از میان رفتن سلسله چینگ (نزدیک به ۵۰۰ سال)، در سال ۱۹۲۴ بازدید از آن برای عموم آزاد شد، ولی هنوز هم به نام شهر ممنوعه شناخته می‌شود.
به باور ستاره شناسان چین باستان ستاره ارغوانی (ستاره قطبی) در مرکز بهشت قرار داشت و امپراتور که از بهشت به زمین آمده بود، باید در خانه‌ای ارغوانی زندگی می‌کرد. این شهر ابتدا به شهر ارغوانی معروف شد، ولی چون ورود افراد عادی به آن ممنوع بود، شهر ارغوانی ممنوعه نام گرفت، بعد‌ها کلمه ارغوانی از آن حذف و به شهر ممنوعه معروف شد.
اگر قادر به پرداخت و تهیه بلیط هواپیما هستید، خوردن غذا به سبک امپراتور‌های چین را در بازدید از این مجموعه فراموش نکرده و حتما غذای اردک را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که بهترین فصل بازدید از این مجموعه پاییز است.
3 مورد از شگفت انگیزترین دیدنی‌های چینارتش سفالین بزرگترین ارتش خاکی دنیا
اگر می‌خواهید عظمت ارتش چین را درک کنید و بزرگترین ارتش سفالی دنیا را ببینید، مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز امپراتور چین شی هوانگ مرتب و منظم به انتظار شما ایستاده‌اند. این لشکر سفالی در اصل یک آرامگاه بزرگ است، که برای شی هوانگ و سرباز‌هایش ساخته شده است. جالب است بدانید که بیش از ۸ هزار سرباز سفالی این امپراتور چین به همراه اسب‌ها و قبور و ارابه هایشان ۲۲۰۰ سال از چشم عموم پنهان بودند و در سال ۱۹۷۴ به طور اتفاقی توسط کشاورزان کشف شدند.
سلاح‌های برنزی این سرباز‌ها توسط لایه‌ای از کروم محافظت شده و تا امروز سالم باقی مانده است. نکته جالب دیگر در مورد این مکان این است که هنوز تنها ۱ درصد از کل مقبره این امپراتور کاوش شده و هنوز احتمال کشف موارد بیشتری به طور سالانه در این مکان وجود داد. پس بلافاصله بعد از خرید بلیط هواپیما پکن، برنامه‌ریزی برای بازدید از این ارتش یک باید است که نباید آن را از دست دهید.
برای سفر بهتر به چین و بازدید از این شگفتی‌ها و سایر دیدنی‌های چین، بهتر است بلیط پرواز تهران پکن خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. تا پس از مقایسه قیمت بلیط تهران پکن در هواپیمایی‌های مختلف، مناسب‌ترین پرواز تهران چین را انتخاب کنید. بلیط تهران پکن معمولا در تمام فصول سال قیمت بالایی دارد، اما بازهم با شناسایی فصل‌های پرتردد، بدون شک می‌توان یک یا چند بلیط پرواز تهران چین لحظه آخری را با قیمتی پایینتر از نرم آن تهیه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)