آموزش و پرورش 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد


وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از کسری 16 هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه خبر داد

آموزش و پرورش 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه رای اعتماد فردا و جلساتی که در این مدت با نمایندگان داشت، گفت:​ وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه هاست که دایره عمل آن در کل کشور گسترده است.

وی افزود: حدود یک میلیون نفر معلم و کارمند و ۱۴ میلیون دانش آموز در ارتباط با این وزارتخانه هستند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه به هر حال دغدغه‌هایی برای این وزارتخانه وجود دارد، گفت: اولین اقدام بنده مسائل ضروری و دارای فوریت وزارت آموزش و پرورش است که شامل مطالباتی است و بنده در شرایطی احتمالا سکان دار این وزارتخانه می‌شوم که حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و باید تلاش شود این کسری بودجه جبران شود.

آقای حاجی میرزایی افزود: ​خوشبختانه از اول شهریور بخشی از مطالبات بازنشستگان در حال پرداخت است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: برخی مطالبات مربوط به حق التدریسی‌ها و کارمندان آموزش و پرورش جمعاً مطالباتی است که در دستور کار ماست.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس در مهر افزود: بر مبنای گزارشاتی که به بنده رسیده حدود صد هزار معلم کمبود نیرو وجود دارد و در تماس با مسئولان آموزش و پرورش استان‌ها در این راستا تمهیدات لازم را اندیشیده ایم.

آقای حاجی میرزایی همچنین گفت:​ مسئله نیرو و بودجه وزارت آموزش و پروش یکی از مسائل مزمن و پیچیده است که مستمراً ادامه پیدا کرده و در بودجه سال ۹۹ تلاش می‌کنیم با کاستی‌های کمتری مواجه شود.

خبر تکمیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی