نظارت دامپزشکی بر کشتار بیش از یک میلیون قطعه مرغ در بوکان


نظارت دامپزشکی بر کشتار بیش از یک میلیون قطعه مرغ در بوکان

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: امسال یک میلیون و 42 هزار و 694 قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه‌های این شهرستان با نظارت بهداشتی این نهاد کشتار و روانه بازار شده‌است.

اسماعیل محمدیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از نظارت بر کشتار این میزان طیور گوشتی که شامل ۲ هزار و ۵۹ تُن گوشت مرغ است، هفت هزار و ۸۵۳ قطعه مرغ با وزن ۱۱ هزار و ۶۷۱ کیلوگرم غیرقابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت نظارت بهداشتی بر کشتار یک‌هزار و ۳۵۷ راس دام بزرگ (گاو و گوساله) به وزن ۳۳۹ تُن و ۴۵۹ راس دام کوچک (گوسفند و بز) به وزن ۱۱ تُن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همه اعضای دام‌های کشتار شده در کشتارگاه با حضور دامپزشک حاضر معاینه می‌شود تا از سالم بودن گوشت اطمینان حاصل شود.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه در این مدت چهار لاشه به وزن یک تن غیرقابل مصرف تشخیص و ضبط و معدوم‌سازی شده است، افزود: لاشه‌های ذبح شده پس از کشتار به مدت ۱۸ ساعت در سردخانه ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گرادی نگهداری و پس از آن در مراکز عرضه تحت نظارت شبکه دامپزشکی با استفاده از خودرو یخچال‌دار توزیع می‌شود.

محمدیانی با بیان اینکه مردم می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را در این خصوص به شبکه دامپزشکی بوکان اطلاع دهند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲هزار و ۶۷۱ کیلوگرم انواع گوشت قرمز و سفید غیرقابل مصرف در این شهرستان ضبط و معدوم شده است.
وی اظهار داشت: این میزان فرآورده خام دامی با نظارت و بازدید کارشناسان و بازرسان این شبکه و پس از نمونه‌گیری و آزمایش‌های لازم، غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و با حکم قضایی نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام شده است.
طرح نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در بوکان به صورت مستمر در راستای حفظ سلامت عمومی توسط شبکه دامپزشکی اجرا می‌شود.
بوکان دارای ۳۶ واحد عرضه گوشت قرمز، ۹ واحد فروش ماهی و ۴۰ واحد مرغ فروشی است.

آذربایجان غربی دارای ۲۹ کشتارگاه اعم از سنتی و صنعتی بوده و از این تعداد ۲۶ کشتارگاه فعال است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد