طرح بصیرت عاشورایی در 85 بقعه همدان اجرا می‌شود


طرح بصیرت عاشورایی در 85 بقعه همدان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طرح بصیرت عاشورایی با شعار «کرامت و شهادت» در 85 بقعه و امامزاده استان همدان برگزار می‌شود.

طرح بصیرت عاشورایی در 85 بقعه همدان اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان٬ حجت‌الاسلام سید علی حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان٬ دوشنبه ۱۱ شهریور ماه در نشست خبری با موضوع بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی اظهار کرد: هر ساله همزمان با ماه محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی در قالب برنامه های مختلف در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال شعارمحوری طرح بصیرت عاشورایی «کرامت و شهادت» است، افزود: ۸۵ بقعه و امامزاده در سطح استان مجری این طرح هستند.

وی افزود: در ۴۰ بقعه استان مراسم مداحی٬ سخنرانی و مدیحه سرایی و ..... برگزار می‌شود٬ ویژه برنامه «لبیک یا حسین» عصر امروز همزمان با دوم محرم با ورود کاروام امام حسین(ع) به کربلا در ۱۸ بقعه استان انجام می‌شود که در شهر همدان این مراسم در امامزادعبدالله(ع) برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: برپایی ایستگاه صلواتی در ۳۳ بقعه٬ برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۳ بقعه و با محوریت شاهزاده حسین(ع) در همدان و برگزاری همایش «احلی من العسل» در ۷ محرم در ۸ بقعه و حسینیه استان و با محوریت حسینیه امام(ره) در همدان از دیگر اقدامات این مجموعه در ماه محرم است‌.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی همراه با اقامه نماز جماعت در ۲۰ بقعه و اعزام‌۳۷ مبلغ اعزامی از قم و ۳۵ مبلغ بومی به اقصی نقاط استان همزمان با ماه محرم خبر داد.

وی ابراز کرد: اجرای نیات واقفین در حوزه اطعام دهی٬ تعزیه و روضه خوانی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در سطح بقاع استان و برگزاری همایش « رهروان زینبی» با حضور بانوان ولایی در ۱۷ بقعه استان همزمان با ۱۲ محرم از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

حسینی بااشاره به اینکه سال گذشته همزمان با تاسوعا و عاشورا حسینی ۱۵ هزار نفر اطعام دهی شدند گفت: اطعام دهی در آستان مقدس امامزادگان همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از دیگر برنامه های این ایام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!