غدیر؛ آزمون اسلام از امت/ قطب‌نمای قلب باید بر مدار ولایت تنظیم شود


غدیر؛ آزمون اسلام از امت/ قطب‌نمای قلب باید بر مدار ولایت تنظیم شود

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه غدیر، آزمون اسلام از امت بود، گفت: اگر مومنان به دین اسلام، قطب‌نمای قلب خود را با مساله امامت و ولایت تنظیم نکرده باشند به طور قطع دچار انحراف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید محمدباقر علوی تهرانی» شامگاه یکشنبه (۱۰شهریور) در مراسم سوگواری دهه اول محرم که در مسجد امیر برگزار شد، اظهار کرد: پذیرش امامت و ولایت شاخصه مهم دین اسلام بود که در غدیر از مردم درباره آن آزمون گرفته شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) منار و قله دین هستند، تاکید کرد: اگر مومنان به دین اسلام، قطب‌نمای قلب خود را با مساله امامت و ولایت تنظیم نکرده باشند به طور قطع دچار انحراف می‌شوند. اگر قلب مومنان به سوی امیرمومنان امام علی(ع)‌باشد از انحراف و گمراهی نجات خواهند یافت.

وی با بیان اینکه غدیر روز سنجش مسلمانان بود تا زاویه خود با مساله ولایت و امامت را امتحان کنند، ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) با استناد به خطبه غدیر پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع) و ۹ فرزند ایشان را جانشین پس از پیامبر(ص) معرفی می‌فرمایند که هر کس تابع آنان باشد به صراط مستقیم هدایت می‌شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه امام همچون کعبه هستند که مردم باید گرد ایشان جمع شوند و ایشان نباید دنبال مردم بروند، گفت: اگر پس از واقعه غدیر مسلمانان از امیرمومنان امام علی(ع) اطاعت می‌کردند همه مشکلات جهان اسلام برطرف شده و انحراف و گمراهی‌ها از بین می‌رفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامت و ولایت نتیجه بعثت است، اظهار کرد: در جریان سقیفه مسلمانان امامت و ولایت را کنار زدند و درباره خلافت طبق شهوت و دوران جاهلیت بدعت قرار دادند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س)، بیان کرد: خداوند امیرمومنان امام علی(ع) را به خلافت و جانشینی پیامبر(ص) انتخاب کردند اما مسلمانان با کنار گذاشتن حضرت امیر(ع)، حق را رها کردند.

وی با بیان اینکه انسان از طریق امام می‌تواند مساله توحید را درک کند، اضافه کرد: معرفت و اطاعت نسبت به ولایت، ما را به معرفت و اطاعت نسبت به توحید می‌رساند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه اسلام با امامت و خلافت امیرمومنان امام علی(ع) مشکل داشته باشند و آن را نپذیرند، مشکلات و گرفتاری آنها ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازدید شورای معاونان از کانون پرورش فکری زرند