مودت همراه با عشق و غیرت است/ بخش عمده زیارت عاشورا به برائت اختصاص دارد


مودت همراه با عشق و غیرت است/ بخش عمده زیارت عاشورا به برائت اختصاص دارد

حجت‌الاسلام سعدی با بیان‌اینکه مودت همراه با عشق و غیرت است؛ انسان نمی‌تواند نسبت به امام حسین(ع) ابراز محبت و مودت کند اما دشمنان او را یاری دهد، گفت: بخش عمده زیارت عاشورا به لعن و برائت از طاغوت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسینعلی سعدی» شامگاه یک‌شنبه، ۱۰ شهریور در مراسم سوگواری که در مسجد جامع ارگ تهران برگزار شد، اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت بشریت هستند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: باید همه نیکی‌های مومنان بر محور محبت و مودت ائمه معصومین(ع)‌ باشد که خداوند آن را بپذیرد، بر اساس آیات قرآن کریم خداوند پاداش پیامبر(ص) را حول محور مودت و محبت به اهل‌بیت(ع) قرار داده است تا مسلمانان تابع امامت و خلافت آنها شوند زیرا مساله امامت اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: باید مودت و محبت اهل‌بیت(ع) به گونه‌ای مدیریت شود که به ولایت و تولی برسد زیرا ولایت باید در کنار توحید باشد که انسان به غیر از خداوند بر کسی کرنش نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی با بیان اینکه اطاعت و پیروی از ولایت در واقع اطاعت و تبعیت از خداوند است، ابراز کرد: اگر مردم پس از پیامبر(ص) به این مساله اعتقاد کافی داشتند، امام حسین(ع) در کربلا کشته نمی شدند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه خداوند غیرت دارد، اظهار کرد: مومنان حقیقی نیز همچون خداوند نسبت به قلب خود غیرت دارند و اجازه نمی‌دهند هر کسی غیر از مودت و محبت اهل‌بیت(ع) وارد آن شود.

وی با اشاره به علائم محبت و مودت صادقانه نسبت به اهل‌بیت(ع)، بیان کرد: مومنانی که نسبت به ائمه معصومین(ع) مودت و محبت دارند همانند آنها تفکر و عمل می‌کنند و همواره آماده یاری آنها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با اشاره به دو شکل ظهور و بروز مودت، تاکید کرد: مودت همراه با عشق و غیرت است؛ انسان نمی‌تواند نسبت به امام حسین(ع) ابراز محبت و مودت کند اما دشمنان او را یاری دهد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: بر اساس روایات، ایمان خالص تنها در قلب‌های خالص شده برای توحید که نسبت به دین زاویه ندارند، یافت می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه بخش عمده زیارت عاشورا به لعن و برائت از طاغوت اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: تبری و تولی واقعی زمانی در قلب مومن به حقیقت خود می‌رسد که مودت او نسبت به ائمه معصومین(ع) و دشمنی با دشمنان آنها صادقانه و خالصانه باشد.‌

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟