شکست یک نیمه‌ای تیم ملی ایران مقابل تونس


شکست یک نیمه‌ای تیم ملی ایران مقابل تونس

تیم ملی بسکتبال ایران در نیمه نخست مقابل تونس با نتیجه 44 بر 35 شکست خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ تیم‌های ملی بسکتبال ایران و تونس به عنوان تیم‌های بازنده روز نخست مسابقات گروه سوم جام جهانی از ساعت ۱۳:۰۰ رقابت خود را برای نخستین برد جهانی آغاز کردند.

پیش از این مسابقه با توجه به مصدومیت جزئی صالح مجری ستاره تیم ملی تونس، ​ احتمال غیبت این بازیکن مطرح شده بود؛ اما سایت فدراسیون جهانی بسکتبال ساعتی قبل از مسابقه این احتمال را رد کرد.

تیم ملی کشورمان بدون تغییر در ترکیب ابتدایی نسبت به مسابقه قبل به این بازی آمد.

ترکیب تیم ملی ایران: بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی، ​محمد حسن زاده و حامد حدادی

ترکیب تیم ملی تونس:​ عمر عبده، ​مراد المبروک، ​مایکل رول، مکرم بن رمزین،​ صالح مجری
شروع سخت برای ایران

حامد حدادی با دو امتیاز، بازی را شروع کرد و صالح مجری همتای او در تیم تونس با پرتاب‌های آزاد، امتیازآوری را برای تونس آغاز کرد. رقابت دو تیم از همان ثانیه‌های اول، نزدیک شروع شد و بار‌ها برتری بین دو تیم در دقایق ابتدایی تغییر کرد.

محمد جمشیدی به سرعت در دقایق ابتدایی دو خطایی شد و خطای غیر ورزشی او باعث افزایش برتری تونس به پنج امتیاز شد. نقطه ضعف تیم ایران در این دیدار مورد استفاده تونس قرار گرفت و در کوارتر نخست با چهار پرتاب سه امتیازی موفق، اختلافی کوچک با ایران ایجاد کردند. نکته جالب اینجاست که صالح مجری بلند قامت هم پرتاب‌های سه امتیازی موفقی داشت.
برج‌های دوقلوی ایران

در این شرایط آرون گرامی پور دیگر بازیکن بلندقامت ایران هم وارد زمین شد و به همراه حامد حدادی با قد ۲۱۴ و ۲۱۸ سانتیمتر، ​ ترکیب بلندقامتی برای ایران رقم زدند. مایک رستم پور دیگر بازیکن دورگه ایران هم در دو دقیقه پایانی کوارتر وارد میدان شد تا ترکیب متفاوتی برای ایران در زمین ایجاد شود.
تیم ملی تونس به کمک پرتاب‌های سه امتیازی موفق با نتیجه ۲۹ بر ۱۹ کوارتر نخست را برنده تمام کرد.
تیم ملی ایران در کوارتر دوم با تمرکز بهتری وارد شد و البته همچنان شوت‌های بازیکنان تونس در این مسابقه ادامه داشت. برخی ضعف‌های دفاعی ایران هم در این کوارتر برطرف شد و بازیکنان ایران تلاش زیادی برای کاهش اختلاف ۱۰ امتیازی داشتند.

مهران شاهین طبع در این مسابقه بیش از بازی قبل به نیمکت خود اعتماد کرده و در نیمه نخست از ۱۰ بازیکن استفاده کرد. ایران در مجموع کوارتر دوم با اختلاف یک امتیاز برتر بود و ۱۶ بر ۱۵ این کوارتر را برد. محمد جمشیدی بازیکن ایران در ثانیه آخر​، فرصتی برای کاهش اختلاف با یک پرتاب سه امتیازی داشت که این فرصت هم از دست رفت.

تونسی‌ها در مجموع نیمه اول ۴۴ بر ۳۵ برنده به رختکن رفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بسکتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در