15 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی


15 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌غربی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در استان خبر داد و گفت: 15 امامزاده و بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری این سوگواره خواهند بود.

15 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود میرزایی، معاون فرهنگی - اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در استان، گفت: ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری این سوگواره خواهند بود.

وی ادامه داد: امسال شعار «کِرامَتُنا الشهادۀ» شهادت افتخار ماست، به‌عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی انتخاب شده و این سوگواره در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برگزار خواهد شد.

میرزایی افزود: گستره اجرایی برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۰ شهریور تا ۷ آبان‌ماه بوده و در این ایام ویژه‌برنامه‌هایی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده است.

وی گفت: ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در سه سطح در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و منظور ما از سطح‌بندی بقاع متبرکه، از بعد فرهنگی و ظرفیت حضور زائران و مجاوران جهت عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام است.

معاون اوقاف آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این ایام ۲۱ مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی حضور خواهند داشت.

وی گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع) ۱۱ شهریورماه مصادف با دوم محرم، ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی‌ ۱۵‏‏‏ شهریورماه مصادف با ششم محرم، برنامه احلی‌من‌العسل، همایش نوجوانان حسینی ‌۱۶‏‏‏ شهریورماه مصادف با هفتم محرم نیز با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403