مجوز شکار چهارپایان در سمنان صادر نمی‌شود


مجوز شکار چهارپایان در سمنان صادر نمی‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، با هدف افزایش جمعیت چهارپایان مانند قوچ، میش، آهو، جبیر و شوکا، مجوز شکار چهارپایان برای افراد بومی و غیربومی صادر نمی‌شود.

امیرعبدوس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استان سمنان دوره سخت خشکسالی را پشت‌سر گذاشته که این شرایط آب و هوایی به شدت موجب کاهش جمعیت شکار و چهارپایان شده است.

وی ادامه داد: زیستگاه‌های استان سمنان برای میزبانی از حیات وحش ظرفیت بالایی دارد و با تامین امنیت، آب و علوفه می‌توان جمعیت گونه‌های جانوری ارزشمند را در این استان افزایش داد.

وی ابراز داشت: از دیدگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، محیط زیست استان قابلیت برداشت و شکار چهارپایان را ندارد.

ادامه سرشماری گونه‌های جانوری تا نیمه شهریور

عبدوس خاطرنشان کرد: به منظور جمع‌آوری اطلاعات دقیق از جمعیت گونه‌های جانوری شاخص و بارز علف‌خوار حیات وحش استان سمنان مانند قوچ، میش، مرال، آهو، جبیر و شوکا، سرشماری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سرشماری علف‌خواران حیات وحش از نوزدهم تیر ۹۸ آغاز شده و تا نیمه‌های شهریور ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ابراز داشت: برای سرشماری علف‌خوران حیات‌وحش مسیرهایی که پوشش ۷۰ درصدی از وجود گونه های حیات‌وحش دارند انتخاب شده و در هر یک از مسیرها دست‌کم یک راهنما، یک کارشناس از سوی سازمان های مردم نهاد و یک ناظر از محیط‌زیست برای سرشماری حضور دارند.

وی با بیان اینکه سرشماری گونه‌های علف خوار حیات وحش در مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان سمنان انجام می‌شود، ادامه داد: مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست شامل پارک‌، اثر ملی و طبیعی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده است.

۲۵ درصد وسعت استان سمنان مناطق حفاظت شده است که ۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور را شامل می شود و این استان میزبان ۳۰ درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده در کشور است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری