رشد تقوا و معنویت در حوزه های علمیه عامل اصلی تحول است


معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: زمانی حوزه علمیه بیش از پیش متحول می شود که تقوا و معنویت به عنوان عامل اصلی تحول با رشد و تعالی همراه باشد. ]]>

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه:

رشد " تقوا و معنویت" در حوزه های علمیه عامل اصلی تحول است
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: زمانی حوزه علمیه بیش از پیش متحول می شود که تقوا و معنویت به عنوان عامل اصلی تحول با رشد و تعالی همراه باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رشد " تقوا و معنویت" در حوزه های علمیه عامل اصلی تحول است
حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در آیین اختتامیه نخستین دوره تخصصی مشاوره اساتید حوزه های علمیه استان ها در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم اظهارکرد: بحث مشاوره و روانشناسی یکی از ابزار و توانمندی هایی است که امروز بشر نیاز به آگاهی های نسبی در این خصوص دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: من معتقد هستم با توجه به اهمیت نقش استاد در کلاس تمامی اساتید حداقل دوره عمومی مشاوره و تکنیک های متنابه آن را پشت سر بگذارند تا در سر کلاس تدریس بیش از پیش حال و احوال طلاب را درک کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: متاسفانه مشکلات بودجه مانع از اجرای طرح مهم و وسیع آموزش ها و ارائه تکنیک های مشاوره در سطح کلان کشور شد ولی از همکاران خودم در مدیریت مشاوره و خانواده تشکر می کنم که با این بضاعتی که داشتیم موفق به برگزاری این دوره مهم و اثرگذار شدند.

رسالت طلبگی و نگاه حوزوی ما نباید در فراگیری علوم دیگر تحت شعاع قرار گیرد چرا که ممیزه ما از دیگر فراگیران علوم متعدد حوزوی بودن و روحیه معنوی است.


حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به آسیب ها و آفت های موجود اظهارکرد: فعالیت و ایفا کردن نقش راهنما در عرصه مشاوره نیازمند تمرین، تلاش، مطالعه و دریافت اطلاعات به روز پیرامون این موضوع مهم است، چرا که اگر این ممارست و مطالعه وجود نداشته باشد بدون شک از علم عقب خواهیم ماند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رسالت طلبگی و نگاه حوزوی ما نباید در فراگیری علوم دیگر تحت شعاع قرار گیرد چرا که ممیزه ما از دیگر فراگیران علوم متعدد حوزوی بودن و روحیه معنوی است.

وی تأکید کرد: امروز قریب به 60 رشته حوزوی در دانشگاههای کشور در حال تدریس است و لذا علاوه بر علم آموزی و حرکت با پیشرفت علم باید نسبت به تقویت و رشد معنوی خود برنامه ریزی داشته باشم چرا که رمز تحول در حوزه همین رشد تقوا و معنویت است، اینکه عالم با عمل باشیم.منبع: خبرگزاری حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی