بهترین میان وعده‌ بیماران دیابتی/ آجیلی که قند خون را کنترل می‌کند!


بهترین میان وعده‌ بیماران دیابتی/ آجیلی که قند خون را کنترل می‌کند!

متخصصان تغذیه معتقدند به دلیل وجود چندین ماده مغذی در بادام، بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حتما از پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شنیده اید که خوردن بادام باعث بهبود حافظه می‌شود. این ماده غذایی به دلیل وجود چندین ماده مغذی موجود در آن، نه تنها ظرفیت فکری را افزایش می‌دهد بلکه از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.
بادام برای سلامتی بسیار مفید است و اثرات مختلفی بر آن دارد. خوردن بادام برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماران دیابتی فواید بسیاری دارد، علاوه بر این، از بادام هم برای خونسازی در بدن استفاده می‌شود.
بهترین میان وعده‌ بیماران دیابتی/ آجیلی که قند خون را کنترل می‌کند!

مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند، به همین دلیل بادام جزو بهترین میان وعده‌ها برای بیماران دیابتی شمرده می‌شود. بادام از منیزیم بسیار غنی است. بیشتر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ از این نظر دچار کمبود هستند و با مصرف این ماده غذایی مقدار کافی از آن را دریافت می‌کنند، به همین دلیل سطح انسولین در بدن آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند.
بادام حاوی سطح خوبی از ویتامین E و پروتئین است که به درخشش پوست کمک می‌کند و از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند. بیماران دیابتی ممکن است دارای مشکلات پوستی هم باشند، بنابراین این ماده غذایی از آن‌ها در برابر این مشکل هم محافظت می‌کند.
متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن یک مشت بادام (۱۷ تا ۱۵ عدد) در روز برای سلامتی مفید است و ۲۸ گرم بادام خام در روز ۱۶۴ کالری انرژی، ۶ گرم پروتئین و ۳.۵ گرم فیبر به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند.بیشتر بخوانید: دیابت نوع ۲ قابل درمان است؟ +علائم و نشانه‌های ابتلا

بادام را چگونه به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

بهترین شیوه برای خوردن بادام، خیساندن ۱۰ تا ۱۲ بادام از شب در آب و مصرف پوست‌کنده آن در صبح است. این کار بسیاری از مواد مغذی موجود در بادام را افزایش می‌دهد.‌ می‌توانید بادام را به قطعات کوچک خرد کنید و آن‌ها را در وعده صبحانه خود قرار دهید و یا آن را به اسموتی و سالاد اضافه کنید، کره بادام را هم می‌توانید به همراه نان تهیه شده از گندم کامل مصرف کنید.
بهترین میان وعده‌ بیماران دیابتی/ آجیلی که قند خون را کنترل می‌کند!
توجه داشته باشید که خوردن بیش از حد مغز بادام به دلیل تولید گرمای زیاد آن باعث زخم دهان، ریزش مو و مشکلاتی در معده می‌شود.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس