اعلام برنامه های آستان مقدس حضرت معصومه در ماه محرم


اعلام برنامه های آستان مقدس حضرت معصومه در ماه محرم

شفقنا-معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه برنامه های این آستان قدسی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) را تشریح کرد. به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر بانوی کریمه در دهه اول محرم اظهار داشت: شنبه، 9 شهریور ساعت 18:30 آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار شد. معاون فرهنگی […]

اعلام برنامه های آستان مقدس حضرت معصومه در ماه محرم

شفقنا-معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه برنامه های این آستان قدسی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) را تشریح کرد.

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر بانوی کریمه در دهه اول محرم اظهار داشت: شنبه، ۹ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بابیان این‌که حجت‌الاسلام‌ سید مهدی میرباقری سخنرانی عزاداری شب‌های دهه اول محرم بر عهده دارد، ابراز داشت: آیین عزاداری دهه اول محرم از ۹ تا ۱۹ شهریور هر شب بعد از نماز عشا در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و حاج علی مهدوی نژاد مداح این آیین خواهد بود.

احمدی در ادامه با اشاره به مراسم شیرخوارگان حسینی، گفت: این آیین معنوی جمعه، ۱۵شهریور ساعت ۹ صبح در شبستان امام خمینی(ره) با حضور مداحان سید علی حسینی نژاد و نادر جوادی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر از برگزاری ویژه‌برنامه‌های سخنرانی و مقتل خوانی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه تدارک دیده‌شده حجت‌الاسلام صادقی واعظ سخنران و حجت‌الاسلام دارستانی مقتل خوانی این آیین معنوی را بر عهده خواهند داشت.

او ادامه داد: سید محسن بنی فاطمی مداح این محافل عزاداری است و عموم این برنامه‌ها نیز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر با اشاره به این‌که از ۹ تا ۱۹ شهریور همه‌روزه بعد از نماز صبح آیین سخنرانی در حرم مطهر برقرار است، گفت: حجت‌الاسلام ظهیری بیان معارف منبر صبحگاهی را بر عهده‌دارد.

او ادامه داد: حجت‌الاسلام میردامادی سخنران آیین سخنرانی پیش از ظهر خواهند بود و رضا ایزدی روضه‌خوانی و مداحی محفل منبر پیش از ظهر حرم مطهر را بر عده دارد.

احمدی از قرائت زیارت عاشورا با حضور جواد اشعری در حرم مطهر خبر داد و گفت: این آیین همه‌روزه ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر با اشاره به این‌که احیای شب عاشورا با حضور حجت‌الاسلام مؤمنی انجام می‌شود، گفت: قرائت زیارت ناحیه مقدسه از برنامه‌های ثابت حرم مطهر در دهه اول محرم است که بانوای حجت‌الاسلام بخشی برگزار خواهد شد.

گفتنی است قرائت خطبه امام سجاد علیه‌السلام از برنامه‌های عزاداری حرم مطهر است که با حضور سید مهدی میرداماد همه‌روزه پس از نماز عصر برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش حضور مهمانان ویژه در برنامه‌های دهه اول محرم در شبستان امام خمینی(ره) از دیگر پیش‌بینی‌های حرم مطهر برای آیین عزاداری است که به ترتیب از شب اول تا دهم با حضور عموم عزاداران با سربند مخصوص، حضور کودکان سه‌ساله با تشریفات و لباس مشخص در برنامه، دعوت از پیر غلامان حسینی با مداحی یکی از آنان، کودکان حسینی، نوجوانان حسینی، شیرخوارگان، خانواده‌های شهدا، جانبازان، سادات و شب یازدهم با حضور خادمان و خانواده‌های شهدای خادمان برگزار خواهد شد این در حالی است که دعوت از آزادگان برای شب دوازدهم محرم پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی