جادوی کونیگ زگ: مبدل‌های کاتالیتیک با قدرتی باورنکردنی!


جادوی کونیگ زگ: مبدل‌های کاتالیتیک با قدرتی باورنکردنی!

با سخت‌تر شدن استانداردهای آلایندگی، بسیاری از افراد فکر می‌کنند سوپرکارها و هایپرکارهای پرفورمنس در نهایت با پیشرانه‌های درون‌سوز خداحافظی خواهند کرد؛ اما این‌گونه نیست، حداقل فعلاً این‌گونه نخواهد بود! قطعاً نسل جدید هایپرکارهای الکتریکی یا هیبریدی در بازار غوغایی به پا کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز در راه هستند اما هنوز هم جایگزین‌های...

با سخت‌تر شدن استانداردهای آلایندگی، بسیاری از افراد فکر می‌کنند سوپرکارها و هایپرکارهای پرفورمنس در نهایت با پیشرانه‌های درون‌سوز خداحافظی خواهند کرد؛ اما این‌گونه نیست، حداقل فعلاً این‌گونه نخواهد بود!

جادوی کونیگ زگ: مبدل‌های کاتالیتیک با قدرتی باورنکردنی!
قطعاً نسل جدید هایپرکارهای الکتریکی یا هیبریدی در بازار غوغایی به پا کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز در راه هستند اما هنوز هم جایگزین‌های بنزین سوز هیجان‌انگیزی وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به محصولات کونیگ زگ اشاره کرد.

جادوی کونیگ زگ: مبدل‌های کاتالیتیک با قدرتی باورنکردنی!
این خودروساز سوئدی راه‌حل‌های بسیار هوشمندانه‌ای برای اطمینان از تولید خودروهای جاده‌ای پرقدرت به ویژه در آمریکا دارد یعنی جایی که قوانین آلایندگی سفت و سختی در اکثر ایالت‌ها همچون کالیفرنیا برقرار است.

جادوی کونیگ زگ: مبدل‌های کاتالیتیک با قدرتی باورنکردنی!
تمامی خودروهای مدرن به منظور کمک به پاک‌سازی گازهای داغ خروجی از مبدل‌های کاتالیتیک استفاده می‌کنند. بسیاری از خودروها همچنین دارای بخشی هستند که در زمان سرد بودن پیشرانه و عدم رسیدن مبدل اصلی به دمای مناسب وارد مدار شده و کار اصلی را انجام می‌دهند. متأسفانه این بخش یاد شده نمی‌تواند در زمان کارکرد اصلی مبدل از مدار خارج شود و این باعث هدر رفت قدرت ارزشمند پیشرانه می‌شود.

جادوی کونیگ زگ: مبدل‌های کاتالیتیک با قدرتی باورنکردنی!
اولین راه‌حل کونیگ زگ در سال 2004 معرفی شد یعنی زمانی که قطعه‌ی کوچکی در محفظه اگزوز کار گذاشته شد و در سرعت‌های پایین گازها به این بخش می‌رفتند و با افزایش سرعت و گرم شدن پیشرانه گازها مستقیماً وارد مبدل کاتالیتیک می‌شدند. همین راه‌حل باعث می‌شد قدرت حدود 100 اسب بخاری به دست آید.

جادوی کونیگ زگ: مبدل‌های کاتالیتیک با قدرتی باورنکردنی!
کونیگ زگ در سال 2011 یک تکنولوژی دیگر را ثبت کرد و آن را در آگرا RS بکار برد. این بار سیستم اگزوز از سوپاپ‌های بای پس استفاده کرد. زمانی که پیشرانه به دمای مناسب می‌رسید سوپاپ‌ها از مدار خارج شده و گازها مستقیماً به مبدل وارد می‌شدند. این خودروساز محبوب می‌گوید چنین تکنولوژی‌ای باعث افزایش 300 اسب بخاری قدرت می‌شود!

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!