22هزار و 500خانوار در بندرعباس به گاز شهری دسترسی دارند


22هزار و 500خانوار در بندرعباس به گاز شهری دسترسی دارند

بندرعباس-ایرنا- هم اکنون امکان دسترسی 22هزار و 500 خانوار در بندرعباس به گاز شهری فراهم شده که حدود 10درصد از این تعداد برای گرفتن اشتراک اقدام کرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: گازرسانی به شهر بندرعباس در قالب ۹ فاز تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

پنج پروژه با اعتبار ۴۴میلیارد تومان ، هدیه هفته دولت

فؤاد حمزوی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح های این شرکت در هفته دولت امسال اظهار داشت: گازرسانی به روستای هلر قشم، شهر درگهان قشم، روستاهای محمدآباد و نجات‌آباد، شهر دشتی و فاز دوم شهر بستک در مجموع با اعتبار ۴۴میلیارد تومان مهمترین طرح های هفته دولت در استان بود.

وی افزود: بزرگ‌ ترین طرح هفته دولت، گازرسانی به شهر درگهان و روستای هُلُر در قشم با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان بود.

حمزوی اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز ۶ و ۷ گازرسانی شهر بندرعباس با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه در چند روز آینده آغاز می شود که هزینه آن تا مرحله پایانی به ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید .

وی ادامه داد: فاز ۴ و ۵ نیز در مراحل پایانی هستند و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند که در مجموع۳۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

هزینه ۳میلیون تومانی هر خانه برای گاز شهری

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گازکشی درون خانه ها که بر عهده مردم است را بین دو تا سه میلیون تومان و هزینه‌ اشتراک و نصب کنتور را ۲۱۲هزار تومان اعلام کرد و از برنامه ریزی ها برای دادن وام کم بهره به مردم برای گازکشی منازل خبر داد.

شهرداری مسئول ترمیم حفاری های شرکت گاز است

حمزوی ادامه داد: چون کار عمرانی و حفاری و لوله گذاری خیابان ها و معابر را شرکت گاز شروع می‌کند، مردم فکر می‌کنند پایان کار نیز به عهده این شرکت است در حالی که شرکت گاز پول ترمیم و آسفالت مجدد را حتی زودتر از موعد به شهرداری پرداخت می کند و سازمان عمران شهرداری موظف به انجام این عملیات است که انجام نشده و منجر به نارضایتی مردم می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان اضافه کرد: ۲۰ درصد شهر بندرعباس در مدت هشت سال گازرسانی شده و ۸۰ درصد باقیمانده قرار است ظرف دو سال گازرسانی و شهرداری متعهد شده گروه های ترمیم آسفالت خود را افزایش دهد تا میزان نارضایتی مردم به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان افزود: شرکت گاز استان هرمزگان تعامل خوبی با شهرداری دارد و امیدواریم سرعت ترمیم آسفالت‌ها و بازسازی معابر توسط شهرداری به‌اندازه سرعت پیشرفت گازرسانی باشد.

وی تصریح کرد: در صورت عقب ماندن شهرداری از ترمیم و آسفالت مجدد حفاری ها، شرکت گاز آماده است این بخش را نیز بر عهده بگیرد.

حمزوی همچنین متذکر شد: فاز۱۰ برای گازرسانی بافت فرسوده شهر بندرعباس در نظر گرفته‌ شده که تا زمانی که پروژه‌های بهسازی این مناطق توسط شهرداری و مسکن شهرسازی به پایان نرسند شرکت گاز امکان اجرای گازرسانی نخواهد داشت.

آماده تامین ۱۰۰درصدی گاز توانیر هستیم

حمزوی در پاسخ به یکی از پرسش های ایرنا درباره مشکلات زیست محیطی نیروگاه توانیر در غرب بندرعباس به دلیل استفاده از مازوت تصریح کرد: در گذشته محدودیت هایی برای تأمین گاز صنایع غرب بندرعباس وجود داشت که در سال ۹۵ برطرف شد و هم اکنون آماده ایم نیاز گازی این نیروگاه را ۱۰۰درصد تامین کنیم.

وی در عین حال اضافه کرد: اگر موازنه تولید و مصرف سوخت کشور در برخی فصول منفی شود مجبور می‌شویم مصرف صنایع را کاهش دهیم و به سمت سوخت دوم ببریم.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان سهم گاز در سبد انرژی استان را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد که میانگین کشوری این سهم بین ۶۵تا ۷۰درصد است.

هرمزگان دومین شرکت گاز سودآور کشور

حمزوی اضافه کرد: شرکت گاز هرمزگان در سال ۹۷ حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب و در سال ۹۶ حدود ۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب گاز فروخت و بعد از بوشهر دومین شرکت گاز سودآور کشور است.

وی پیش بینی کرد سال ۹۸ میزان فروش گاز به ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد و اضافه کرد۱۳تومان به ازای هر متر مکعب فروش گاز سهم استان است.

۲۰۹۴ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر