سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس : افزایش قیمت بنزین درسال 98 منتفی است


تهران (پانا) – سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه افزایش قیمت بنزین یا هر گونه سهمیه‌بندی در سال 98 منتقی می‌گوید اعمال محدودیت شارژ بنزین با استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها به منظور هدایت مردم به استفاده از کارت‌های سوخت شخصی است و جایگاه‌ها نباید از آن سوءاستفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس : افزایش قیمت بنزین درسال 98 منتفی است

تهران (پانا) – سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه افزایش قیمت بنزین یا هر گونه سهمیه‌بندی در سال 98 منتقی است، می‌گوید اعمال محدودیت شارژ بنزین با استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها به منظور هدایت مردم به استفاده از کارت‌های سوخت شخصی است و جایگاه‌ها نباید از آن سوءاستفاده کنند.

اسدالله قره‌خانی الوستانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین، اعمال سهمیه‌بندی یا دونرخی‌شدن آن در سال جاری منتفی است. دولت چند بار تصمیم به اعمال آن داشت اما با مخالفت صریح مجلس مواجه شد. مجلس نظر مساعدی در مورد افزایش قیمت ندارد و بعید به نظر می‌رسد که دولت بدون نظر مجلس چنین اقدامی را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ افزایش قیمت بنزین یا هر گونه سهمیه‌بندی در سال 98 منتقی است و وضع کشور آماده اعمال چنین سیاستی نیست.

وی درباره اخذ وجه اضافه از مردم در برخی از جایگاه‌های سوخت گفت: دریافت وجه در جایگاه‌ها از مردم تخلف است و مردم باید این تخلف‌ها را گزارش کنند. از سوی دیگر نظارت‌ها هم باید در حدی قوی باشد که از بروز این تخلف‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: با اعمال محدودیت 30 لیتری برای هر بار زدن بنزین ممکن است رانندگانی باشند که بخواهند بیش از این میزان در باک خودروهای خود بنزین ذخیره کنند و در این جا ممکن است پرسنل جایگاه با استفاده از همین درخواست مشتریان وجه اضافه‌ای را از آنها تقاضا کنند.

قره‌خانی‌الوستانی گفت: بنزین نه سهمیه‌بندی است و نه دو نرخی و اگر محدودیتی هم در هر بار بنزین زدن وجود نداشته باشد تاثیری بر کنترل مصرف نخواهد داشت. با این هدف که مردم از کارت سوخت استفاده کنند محدودیت 30 لیتری هر بار شارژ اعمال شده است.

دریافت وجه اضافی در جایگاه‌های سوخت ممنوع و تخلف است

گفتنی است شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روزگذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دریافت هرگونه وجه اضافی به جز قیمت بنزین تحویلی به خودروها در زمان سوخت‌گیری، ممنوع و تخلف است.

متن اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به این شرح است: «به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رساند طبق روال معمول کارت‌های آزاد جایگاه‌ها فعال و در دسترس مراجعان برای سوخت‌گیری است به همین لحاظ دریافت هرگونه مبلغ یا وجهی بابت استفاده از کارت آزاد جایگاه توسط اپراتورها و متصدیان تلمبه در جایگاه‌های عرضه سوخت ممنوع است و تاکید می‌شود در صورت مشاهده مواردی از قبیل در دسترس نبودن کارت آزاد یا دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگویی ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس بگیرید و موضوع را را اطلاع دهید. شایان ذکر است همکاران این شرکت به سرعت به موضوع رسیدگی و نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم