مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر 735 کلاس درس در روستاهای اردبیل به سیستم گرمایشی مجهز شدند.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته پروژه مهر در 3 هزار و 393 مدرسه استان اجرا می‌شود و پروژه‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و تعمیر و بازسازی برای آغاز ورود 250 هزار دانش‌آموز انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که 10 هزار کلاس درس میزبان دانش‌آموزان استان خواهند بود بیان کرد: افتتاح 20 مدرسه برای مهر امسال با افتتاح 12 سالن ورزشی و نمازخانه در دستور کار این مجموعه قرار گرفته که با 420 میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک به مرحله آماده‌سازی می‌رسد که تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در راستای استانداردسازی مدارس نیز اقدامات اساسی و قابل توجهی انجام یافته و در این زمینه 735 کلاس درس در روستاهای استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند و مدارس خشتی و گلی و نیز فاقد استاندارد تخریب خواهند شد.

ناصری تصریح کرد: انتظار داریم با مشارکت خیران و اولیای مدارس در راستای بهسازی مدارس به وضعیت مطلوبی برسیم و با سازماندهی نیروی انسانی در راستای اجرای عدالت آموزشی و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم چرا که این مهم یکی از اولویت‌های اساسی آموزش و پرورش در استان است.

وی بیان کرد: تامین عدالت آموزشی و اجرای طرح محرومیت‌زدایی برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی یک اولویت مهم و اساسی برای ما است و در این زمینه درصدد هستیم با ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی مناسب به اهداف خود دست یافته و مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداریم.