کنایه محمد هاشمی به آیات یزدی و آملی لاریجانی: آیت‌الله هاشمی برای حفظ حرمت نظام به اتهام‌های شخصی پاسخی نمی‌داد


کنایه محمد هاشمی به آیات یزدی و آملی لاریجانی: آیت‌الله هاشمی برای حفظ حرمت نظام به اتهام‌های شخصی پاسخی نمی‌داد

اعتمادآنلاین نوشت: محمد هاشمی گفت‌: وقتی مردم می‌بینند رؤسای سابق و اسبق قوه‌ قضاییه با هم آن‌گونه برخورد می‌کنند و آن اظهارات و اتهام‌ها را به یکدیگر نسبت می‌دهند، طبیعی است دیگر نمی‌توانند به‌ مسائلی که در نظام مطرح می‌شود اعتماد کنند.

محمدهاشمی به مجادله‌ای که بین آیت‌الله یزدی و آیت‌الله صادق‌ لاریجانی پیش آمد پرداخت و علاوه بر بیان جمله‌ فوق، گفت: وقتی اختلاف 2 نفر و مسائلی بین 2 چهره شاخص و رده‌بالای نظام رسانه‌ای شد، متاسفانه نتیجه آن، ضرر و زیانی بود که متوجه انقلاب و نظام شد.

محمد هاشمی ادامه داد: به‌ هر حال وقتی مردم می‌بینند رؤسای سابق و اسبق قوه‌ قضاییه با هم آن‌گونه برخورد می‌کنند و آن اظهارات و اتهام‌ها را به یکدیگر نسبت می‌دهند، طبیعی است دیگر نمی‌توانند آن‌طور که لازم است و باید و شاید به‌ مسائلی که در نظام مطرح می‌شود، اعتماد کنند.

آیت‌الله هاشمی می‌گفت همه چیزم را وقف نظام و انقلاب کرده‌ام

او همچنین با اشاره به شیوه تعاملی و صبر آیت‌اللهِ‌ مرحوم هاشمی در مواجهه با اتهام‌پراکنی‌ها گفت: حقیقتاً شیوه و مرام آیت‌الله هاشمی دفاع از نظام و انقلاب بود و به‌ همین خاطر، با وجود اصرار عده‌ای به تخریب ایشان و اتهام‌پراکنی‌هایی که برای گروهی عادی و عادت شده بود،‌ هیچ‌گاه در صدد دفاع از خود و مسائل شخصی برنیامدند و مصالح نظام را نسبت به شخص خود و مسائل شخصی‌اش در اولویت می‌دانست. ایشان همیشه این‌طور می‌گفت که من عمر و زندگی و همه چیزم را وقف نظام و انقلاب کرده‌ام، که انصافاً همه می‌توانند شهادت بدهند رویکرد آیت‌الله چیزی غیر از این نبود.

کنایه محمد هاشمی به آیات یزدی و آملی لاریجانی: آیت‌الله هاشمی برای حفظ حرمت نظام به اتهام‌های شخصی پاسخی نمی‌داد

عضو اسبق مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام ادامه داد:‌ توقع عمومی از مسئولان،‌ مخصوصاً آنهایی که در مدارج بالای نظام جایگاه و منصبی دارند، این است که به‌ گونه‌ای رفتار نکنند که پیگیری منافع‌ شخصی‌شان موجب لطمه خوردن نظام و انقلاب شود. به‌ هر حال این نظام از خون صدها و هزاران شهید پدید آمده است و در این 41 سال هزینه‌های گزافی صرف عزت و استقلالش شده است. پس همه باید بدانیم و مراقب باشیم تا حرمت نظام به راحتی و با هر بهانه‌ای خدای ناکرده خدشه‌دار نشود.

هاشمی به اتهام‌های شخصی پاسخی نمی‌داد

محمد هاشمی صحبت‌هایش را این‌گونه خاتمه داد: آقای هاشمی همیشه توصیه می‌کرد عزیزانی که در نظام جایگاه ممتازی دارند در هر شرایطی باید نظام و انقلاب را ارجح بدانند و اگر هم اختلافی پیش آمد، شخصی و در محافل خصوصی حل کنند تا دشمنان و بدخواهان از مجادله چهره‌های برجسته نظام خوشحال و راضی نشوند. همان‌طور که خودشان هم برای حفظ حرمت نظام به اتهام‌های شخصی پاسخی نمی‌داد.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1295381

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟