تفحص از ثبت احوال با رای اعضای کمیسیون شوراها تا ارسال گزارش عملکرد به تاخیر افتاد


تفحص از ثبت احوال با رای اعضای کمیسیون شوراها تا ارسال گزارش عملکرد به تاخیر افتاد

سخنگوی کمیسیون شوراها با اشاره به بررسی تفحص از سازمان ثبت احوال در نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: مقرر شد کمیته‌ای در این کمیسیون عملکرد این سازمان را برسی کرده و گزارش آن را به اطلاع سایر اعضا برساند و تا پیش از آن طرح تفحص اجرا نخواهد شد.

تفحص از ثبت احوال با رای اعضای کمیسیون شوراها تا ارسال گزارش عملکرد به تاخیر افتادبه گزارش فانوس، سلیمی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: درخواست تحقیق و تفحص یکی از نمایندگان از سازمان ثبت احوال کشور در جلسه امروز کمیسیون شوراها بررسی و نماینده درخواست کننده مواردی را در حضور رئیس این سازمان مطرح کرد.

وی درباره محورهای تحقیق و تفحص از سازمان ثبت احوال کشور افزود: علت تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند، استفاده از بازنشستگان و تعلل در اجرای طرح هوشمند سازی کارت‌های ملی شهروندان که قرار بود تا سال 94 اجرایی شود این محورها بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تصریح کرد: رئیس سازمان ثبت احوال در این کمیسیون اعلام کرد که از میان حدود 60 میلیون واجد شرایط دریافت کارت ملی 53 میلیون نفر اقدام به تکمیل پرونده کرده‌اند و رسید معتبر دریافت کرده‌اند تا بتوانند از طریق آن خدمات مبتنی بر کارت ملی را دریافت کنند.

سلیمی اظهار داشت: مقرر شد کمیته‌ای در کمیسیون شوراها و امور داخلی عملکرد سازمان ثبت احوال را برسی کرده و گزارش کامل آن را به اطلاع سایر اعضا برساند.

وی در پایان گفت: تا پیش از ارسال این گزارش، طرح تحقیق و تفحص اجرا نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...