افزایش سطح غنی سازی در چارچوب برجام است


افزایش سطح غنی سازی در چارچوب برجام است

خبرگزاری آریا- افزایش سطح غنی سازی طبق معاهده برجام انجام می‌شود که برای ما فصل الخطاب است.

افزایش سطح غنی سازی در چارچوب برجام است
خبرگزاری آریا- عضو فراکسیون امید مجلس: افزایش سطح غنی سازی طبق معاهده برجام انجام می‌شود که برای ما فصل الخطاب است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای محمدرضا تابش با اشاره به بدعهدی‌های اروپا در برجام گفت: افزایش سطح غنی سازی طبق معاهده برجام انجام می‌شود که برای ما فصل الخطاب است.
وی درباره برداشتن گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی افزود: پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای و قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور از جامعیتی برخوردار است که سیاست هایش را شورای عالی امنیت ملی و رهبری تعیین می‌کنند و بقیه مجری هستند.
آقای تابش گفت: در برجام به نوعی عمل شده است که اگر طرف‌ها به تعهداتشان عمل نکردند ما بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که هم ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار نگیریم و هم اقدامی در برابر عدم تعهد سایر امضاکنندگان انجام دهیم.
این نماینده مجلس بااشاره به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی‌های اروپا تاکید کرد: ما ضرب الاجل‌هایی را برای طرف‌های باقی مانده در برجام تعیین کردیم؛ گرچه آقای مکرون رییس جمهور فرانسه سعی کرد جبران مافات بکند، اما نشد؛ بنابراین ما سعی کردیم طبق همین معاهده غنی سازی را بالا ببریم، بدون اینکه آسیبی متوجه کشور بشود.
آقای تابش گفت: اگر اروپا در زمان ضرب الاجل تعیین شده به تعهدات عمل نکند گام سوم برداشته خواهد شد و این گام طبق متن برجام است که این قدرت را به ما اعطا کرده تا بدون آسیب زدن به برجام تعهدات مان را کاهش بدهیم؛ بنابراین فصل الخطاب ما متن معاهده برجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...