خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل یکشنبه 10 شهریور ماه 1398 را گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل یکشنبه 10 شهریور ماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

جزئیات تیراندازی مرگبار در تگزاس/ 5 نفر کشته شدند

به دنبال تیراندازی در تگزاس، پنج نفر کشته و ۲۱ تن مجروح شدند.

رئیس جمهور لهستان در اظهار نظری گفته است: تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل اقدام این کشور در الحاق کریمه به خاک خود باید ادامه یابند.

تیراندازی مرگبار در جریان برگزاری مسابقه فوتبال دانش آموزان دبیرستانی در ایالات متحده آمریکا موجب مجروح شدن دست کم 10 نوجوان شده است.

به دنبال حمله ائتلاف عربی به بازداشتگاه اسرای انصارالله یمن ۵۰ نفر کشته و ۱۰۰ تن زخمی شدند.

وزاری خارجه اتحادیه اروپا از صربستان خواسته اند تا از مسیر عضویت در این اتحادیه منحرف نشود و با روسیه توافق تجاری امضا نکند.

مورگان اورتگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است واشنگتن تجمع نیروهای نظامی روسیه در منطقه اوستیای جنوبی را به دقت رصد می کند.

سید حسن نصرالله در اظهاراتی گفت: پاسخ به تجاوزگری اسراییل امری قطعی است و تمام تهدیدها جلوی پاسخ و واکنش مقاومت را نخواهد گرفت.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: نیروهای امنیتی افغانستان تهاجم گسترده طالبان به شهر قندوز را دفع کرده اند و کنترل این شهر را به دست گرفته اند.

ارتش لبنان اعلام کرده: 1 پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کرده و موجب آتش سوزی در منطقه مرزی این کشور با رژیم صهیونیستی شده است.

انفجار تروریستی در شهر قندوز افغانستان موجب کشته شدن دست کم 10 نفر و زخمی شدن 5 تن دیگر شده است. طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در موضوع افغانستان گفته است: واشنگتن در آستانه دستیابی به یک توافق صلح با گروه طالبان است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نامه ای به حضرت آیت الله خامنه‌ ای از "استقبال ممتاز" رهبر معظم انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از هیئت اعزامی حماس تشکر کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارنظر مقامات کره شمالی گفت: آمریکا برای مذاکرات با کره شمالی آمادگی دارد.