نونهالان مهابادی به دومین قله مرتفع ایران صعود کردند


نونهالان مهابادی به دومین قله مرتفع ایران صعود کردند

دیاکو افشردل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنوردان نونهال در قالب یک گروه کوهنوردی ۳۹ نفره با نام «مقبل» با سرپرستی «طاهر پهنایی» به قله چهار هزار و ۸۵۰ متری علم‌کوه صعود کردند.

وی با اشاره به اینکه علم‌کوه دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در کشور است، ادامه داد: «بریتان سلیمانی» دختر هشت ساله و «مقبل پهنایی» پسر ۹ ساله برای اولین بار در تاریخ کوهنوردی ایران موفق شدند دومین کوه مرتفع کشور را فتح و همراه با سایر کوهنوردان به نوک قله صعود کنند.

وی با بیان اینکه این نونهالان از ورزشکاران توانمند در بخش کوهنوردی هستند، اضافه کرد: «مقبل پهنایی» هم‌اکنون در اردوی تیم ملی سنگ‌نوردی نونهالان حضور دارد و «بریتان سلیمانی» نیز در رشته کوهنوردی فعالیت دارد و ماه گذشته هم موفق به فتح قله چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان شد.

«افشردل» اظهار داشت: هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان به‌ویژه خانواده‌های مهابادی است.

علم کوه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران است.

مهاباد از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های مهم رشته کوهنوردی در کشور مطرح بوده و کوهنوردان این شهرستان در عرصه‌های داخلی و خارجی تاکنون موفق به فتح قله‌های مشهوری در جهان شده‌اند.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه