تلاش وزارت صنعت برای افزایش تعرفه واردات تلفن همراه


معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خوشبختانه سیاست‌هایی خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت حمایت از تولیدات برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته است.به گزارش ایسنا، پیمان الماسی در مراسم رونمایی از دو مدل گوشی تازه ساخت شرکت آلفاموب استان کردستان با اشاره به تولید یک درصد گوشی مورد نیاز کشور در داخل، اظهار کرد: کشورمان نیازمند 24...

تلاش وزارت صنعت برای افزایش تعرفه واردات تلفن همراه
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خوشبختانه سیاست‌هایی خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت حمایت از تولیدات برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته است.
به گزارش ایسنا، پیمان الماسی در مراسم رونمایی از دو مدل گوشی تازه ساخت شرکت آلفاموب استان کردستان با اشاره به تولید یک درصد گوشی مورد نیاز کشور در داخل، اظهار کرد: کشورمان نیازمند ۲۴ میلیون گوشی است که حدود ۲۰۰ هزار گوشی در حال حاضر تولید می شود و ما در این زمینه کمبود داریم.
وی افزود: خوشبختانه سیاست‌هایی خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت حمایت از برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد: در حال حاضر تعرفه واردات تلفن همراه پنج درصد بوده اما تعرفه قطعات آن ۱۵ درصد است که این مسئله باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را به ۲۰ درصد افزایش دهیم قطعا تولید داخلی توجیه اقتصادی خواهد داشت که از سوی وزارت خانه نیز این مسئله پیگیری خواهد شد.
الماسی، یکی دیگر از سیاست‌های وزارت صنعت معدن را ورود سرمایه گذاران خارجی به داخل کشور دانست و گفت: به دلیل تحریم‌ها برخی از شرکت های خارجی بازار ایران را ترک می کنند که نیاز هست از برندهای داخلی حمایت شود.
وی در ادامه با اعلام اینکه ۲۰ هزار گوشی را تاکنون برای شرکت آلفاموب ثبت سفارش کرده‌ایم، ادامه داد: معافیت گمرکی برای قطعات موردنیاز و همچنین سرمایه در گردش نیز برای این شرکت لحاظ خواهد شد.
معاون صنایع سازمان صنعت معدن کردستان با تاکید بر حمایت این سازمان از تولیدات داخلی، گفت: شهر بانه قطب تولید لامپ کم مصرف در کشور است و این شهر ۶۰ درصد، بالغ بر ۱۰ میلیون لامپ کم مصرف کشور را تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه در بحث صادرات مشکل خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ثبت سفارش و تایید واردات نیز در اختیار استان است و از این مقوله نیز حمایت می کنیم.
علی خداویسی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، نیز در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های شرکت‌های بومی همچون آلفاموب به اشتغال پایدار تبدیل خواهد شد چون از پایه درست شکل گرفته است.
وی در ادامه اجرای طرح ریجستری را در کاهش قاچاق گوشی همراه بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: نسیت به سال گذشته شاهد ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش قاچاق گوشی همراه در کشور بوده‌ایم.
دو مدل گوشی همراه تولید داخلی (A هشت پلاس و T وان) محصول شرکت آلفاموب با همکاری گروه تجاری بلووم در استان کردستان رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، آلفاموب یک شرکت بومی استان کردستان و تولیدکننده تلفن همراه و تبلت در ایران است که شامگاه شنبه(۹ شهریورماه) با برگزاری مراسمی، از دو مدل گوشی جدید خود رونمایی کرد.
مدیرعامل شرکت آلفاموب در این مراسم اظهار کرد: شرکت آلفاموب از سال ۹۴ تاسیس شده است که تاکنون بیش از شش مدل گوشی را تولید کرده و علاوه بر این امشب نیز از دو مدل دیگر خود رونمایی خواهد کرد.
سید دانیال حسینی، افزود: در گذشته تولید گوشی آلفاموب فقط در کردستان صورت می‌گرفت و توزیع آن در استان نبود، اما به لطف شرکت تجاری بلووم که با ما همکاری می‌کند، در حال حاضر این گوشی‌ها نه تنها در کردستان، بلکه در تمام بازار ایران توزیع می‌شوند.
وی، ظرفیت تولید سالانه این شرکت را بالغ بر ۵۰ هزار دستگاه موبایل و ۵۰ هزار دستگاه تب لت اعلام کرد و گفت: تاکنون به این میزان تولید دست نیافته‌ایم اما در یک ماه اخیر تولید ماهانه خود را از ۲ هزار گوشی به ۱۶ هزار گوشی ارتقاء داده‌ایم.
مدیرعامل شرکت آلفاموب همچنین با بیان اینکه گارانتی محصولات خود را از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه افزایش داده‌ایم، اعلام کرد: شرکت آلفاموب به صورت مستقیم برای ۲۰ نفر و غیرمستقیم ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی افزود: چشم انداز بعدی ما صادرات به کشورهای همسایه از جمله کردستان عراق است که در این راستا حتی برای کُردزبان‌ها منوی کُردی را نیز بر روی گوشی‌هایمان لحاظ می‌کنیم.
حسینی، با اشاره به اینکه گام بعدی ما در واحد تحقیق و توسعه این شرکت، تولید گوشی‌های باکیفیت و در خور شان ایرانی‌هاست، ادامه داد: هر ماه الی یک ماه و نیم یک مدل گوشی جدید را طراحی می‌کنیم و همچنین زیرساخت‌های خود را ارتقا می‌دهیم که تا سال ۹۹ گوشی‌های هوشمند دیگری را نیز طراحی و به بازار عرضه کنیم.
وی در ادامه سخنان خود، اجرای طرح ریجستری را در افزایش تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق گوشی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به بحث تحریم‌ها و سختی واردات، هدف ما ارزآوری برای ایران است و اینکه گوشی ایرانی را به کشورهای خارجی صادر کنیم.
مدیرعامل شرکت آلفاموب خاطرنشان کرد: ما به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی هستیم که در این راستا با شرکت‌های چینی و کره‌ای قراردادهایی را منعقد کرده‌ایم که از جمله مفاد آن انتقال دانش و تکنولوژی تولید گوشی همراه به داخل کشورمان است.
وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر مواد اولیه ما را از کشورهای خارجی وارد می‌شود، گفت: در سطح دنیا شرکت‌های بزرگ تولید گوشی همراه نیز قطعات موردنیاز خود را جمع آوری می‌کنند و هیچکدام گوشی ۱۰۰ درصد ساخت کشور خود را ندارند اما گام بعدی ما این است که برخی از قطعات موردنیاز را نیز بتوانیم در داخل تولید کنیم.
علیرضا نیک نفس، مدیر فروش گروه تجاری بلووم نیز در ادامه اظهار کرد: گروه تجاری بلووم از سال ۵۵ به نام تجارت خانه حاج قاسم فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است که ابتدا ماشین‌های اداری، سپس کامپیوتر و لوازم تجاری را وارد کشور می‌کرد.
وی افزود: این شرکت پس از آن در زمینه واردات گوشی همراه و همچنین تولید داخلی فعالیت خود را ادامه داده است.
نیک نفس عنوان کرد: گروه تجاری بلووم در حال حاضر چهار برند گوشی همراه آلفاموب، شیائومی، لیگو و میزو را پشتیبانی و در کشور به فروش می‌رساند.
مدیر فروش گروه تجاری بلووم با اشاره به خدمات پس از فروش این شرکت در تمامی شهرهای ایران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی استان‌ها نمایندگی داریم و از دو سال پیش نیز با شرکت آلفاموب همکاری خود را در کردستان شروع کرده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید