بالا آمدن آب رودخانه‌ها، صاعقه و باد شدید در استان‌های نیمه شمالی


بالا آمدن آب رودخانه‌ها، صاعقه و باد شدید در استان‌های نیمه شمالی

تهران- ایرنا- بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش باران، رعد و برق، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و برخورد صاعقه برخی از رویدادهای جوی سه روز آینده در برخی از نقاط کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، یکشنبه ۱۰ و سه‌شنبه ۱۲ شهریور با رشد ابر به همراه بارش باران در ارتفاعات، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های گیلان، مازندران و برخی مناطق گلستان وجود دارد که بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع این استان‌ها دور از انتظار نیست.

این شرایط تا اواخر وقت همان روز ادامه دارد که هم‌وطنان توصیه می‌شود از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند.

همچنین در روزهای یکشنبه ۱۰ شهریورماه شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات شمالی خراسان رضوی و مناطقی از خراسان شمالی، دوشنبه ۱۱ شهریور شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و ارتفاعات سمنان و سه‌شنبه ۱۲ شهریور شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، پاره‌ای از مناطق اردبیل و خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی خراسان رضوی و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که تا اواخر وقت همان روز ادامه دارد.

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب ناگهانی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برخورد صاعقه در این مناطق نیز دور از انتظار نیست به هم‌وطنان توصیه کرده است از اسکان در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...