لیست تیم ملی؛ تکراری و بدون توجه به لیگ / ویلموتس هم که مربی پروازی شد!


لیست تیم ملی؛ تکراری و بدون توجه به لیگ / ویلموتس هم که مربی پروازی شد!

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: لیستی که ما می بینیم یک لیست تقریبا تکراری است که هر دوره این نفرات انتخاب می شوند و عمدتا نفراتی هستند که زمان آقای کی روش هم خیلی بیشتر دعوت می شدند.

سرویس ورزش مشرق – پیرو انتشار لیست جدید تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار مقابل هنگ کنگ در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اسامی برخی ستاره های لیگ برتر در این فهرست دیده نشد تا سئوالات زیادی در این ارتباط ذهن طرفداران فوتبال را به خود مشغول کند.

مجید نامجو مطلق در گفت و گو با مشرق، درباره لیست تیم ملی، اظهار داشت: در نهایت این کادر فنی است که لیست تیم ملی را انتخاب می کند. از طرفی ویلموتس هم زمان زیادی نیست که به ایران آمده و شاید آن شناخت کافی را از ما و باشگاه هایمان و بازیکنان مان ندارد ولی خب فکر می کنم دیگر کم کم باید شرایط به گونه ای پیش برود که تیم ملی از دل لیگ هم بازیکن انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

غایبان سرشناس لیست جدید تیم ملی فوتبال


بازی ایران-هنگ کنگ زیر سایه اعتراضات مردمی

لیست تیم ملی؛ تکراری و بدون توجه به لیگ / ویلموتس هم که مربی پروازی شد!

وی افزود: لیستی که ما می بینیم یک لیست تقریبا تکراری است که هر دوره این نفرات انتخاب می شوند و عمدتا نفراتی هستند که زمان آقای کی روش هم خیلی بیشتر دعوت می شدند و فکر می کنم زمان آن رسیده که ما لیگی را که برگزار می کنیم از دلش بتوانیم چهره هایی را به فوتبال ملی اضافه کنیم ولی خب متأسفانه این شرایط هنوز اتفاق نیفتاده است.

هافبک اسبق تیم ملی درباره غایبان سرشناس لیست جدید تیم ملی گفت: بازیهای لیگ برگزار می شود تا این انگیزه را به بازیکنان تزریق کند که بتوانند خودشان را نشان بدهند تا برای تیم ملی انتخاب شوند ولی این اتفاق نمی افتد! البته فکر می کنم با توجه به اینکه بازی خیلی مهمی هم در پیش نداریم شاید یکسری از بازیکنانی که دعوت نشدند برای این نیستند که گروه جدید محک بخورند ولی باز هم نفرات جدید خاصی در این گروه جدید نمی بینیم و چهره های مطرح لیگ که از دل مسابقات باشگاهی به تیم ملی دعوت شده باشند نمی بینیم. باز هم لژیونر هستند که در خارج بازی می کنند و یکسری بازیکن تکراری!

نامجو مطلق گفت: البته یکسری بازیکن هم هستند مانند پیام نیازمند که سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان لیگ بود و خیلی به موقع به اردوی تیم ملی دعوت شد امیدوارم دوباره او را دعوت کنند. در مجموع باید شرایطی ایجاد شود که انگیزه بین بازیکنان از بین نرود و بدانند که تلاش شان دیده می شود و بتوانند در حفظ خودشان کوشا باشند.

لیست تیم ملی؛ تکراری و بدون توجه به لیگ / ویلموتس هم که مربی پروازی شد!

پیشکسوت فوتبال کشورمان در این باره که ممکن است در غیاب ویلموتس، وحید هاشمیان با مشاوره بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت کند توضیح داد: من نمی دانم! ولی با شناختی که از وحید دارم از فوتبالی های بسیار باشخصیت و سالم و مردی کاری است که خیلی به درستی کار می کند. امیدوارم این نفراتی که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند حاصل نظرات کادر فنی باشند.

وی در ارباط با این سئوال که چرا از خط دفاعی برتر لیگ هیچ کس در این لیست حضور ندارد خاطر نشان کرد: البته بازیکنانی مانند سید جلال حسینی دیگر بازیهای ملی شان را انجام داده اند ولی بازیکنانی هستند که می توانستند انتخاب شوند چون هم در گذشته بازیهای خوبی انجام دادند و هم در شروع همین دوره هم خوب کار کرده اند ولی باز هم به همین نقطه برمی گردیم که ویلموتس سلیقه خودش را دارد. با این وجود او هم حق دارد چون تازه به ایران آمده و از همان نفرات تیم ملی در جام جهانی بهره می برد ولی باید بیشتر لیگ را ببیند و بتواند در تیم تغییراتی ایجاد کند چون ما هنوز در این تیم ملی نفرات جدید خیلی زیادی نمی بینیم.

نامجو مطلق درباره پیش بینی اش از دیدار با هنگ کنگ گفت: هنگ کنگ که اصلا در سطح فوتبال ما نیست. فکر نمی کنم مقابل چنین تیمی مشکل خاصی داشته باشیم و تیمی نیست که بخواهد قدرت ما را محک بزند. هنگ کنگ در حدی نیست که برای ما آزار دهنده باشد و حتم دارم که مشکلی روبروی این قبیل تیم ها نداریم و در مراحل نهایی است که باید تمام توانمان را بگذاریم تا به جام جهانی برویم.

وی در پرسشی که خود مطرح کرد گفت: سئوال من این است که ویلموتس هم مانند کی روش بیشتر روزها و هفته های سال در تعطیلات است؟ اصلا در این شرایط مربی چقدر می تواند روی لیگ برتر و تیم های باشگاهی شناخت داشته باشد؟ بودن دستیاران به خودی خود کافی نیست! باز هم همان اتفاق دوران کی روش در حال تکرار شدن است و این مدل مربیگری به درد تیم ملی نمی خورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا