89 طرح عمرانی وزارت علوم در هفته دولت به بهره برداری رسید


89 طرح عمرانی وزارت علوم در هفته دولت به بهره برداری رسید

بندرعباس - ایرنا -89 طرح عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با زیربنای افزون بر 159 هزار متر مربع در هفته دولت بهره برداری شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به هرمزگان سفر کرده، اظهار داشت: برای این طرح ها حدود ۲ هزارو ۸۰۰میلیارد ریال هزینه شده و تعداد دیگری طرح ها باقی مانده که در استان های مختلف بهره برداری می شوند.

محمدتقی نظرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بندرعباس افزود: همچنین این وزارت خانه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع طرح های آموزشی و رفاهی درحال ساخت دارد که برای اتمام آنها به اعتباری نزدیک به ۲۵ میلیارد ریال نیازدارد.

وی ادامه داد: با توجه به روند کنونی تخصیص منابع مالی و اعتبار برای تکمیل پروژه های یاد شده به هشت تا ۱۰ سال زمان نیاز است که دولت علاقه مند بوده بتوان تخصیص مناسبی داشت تا بهره برداری ها در زمان های مناسب و بهتری انجام شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: شاید بتوان با فرض افزایش اعتبارها سالانه ۲۰ درصد از طرحهای حوزه آموزش عالی را به سرانجام رساند.

بهره برداری از ساختمان شماره ۲ دانشکده علوم انسانی هرمزگان

مرحله دوم دانشکده علوم انسانی دانشگاه هرمزگان ( ساختمان شماره ۲ ) با حضور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نماینده ولی فقیه و استاندار به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه هرمزگان گفت:ساختمان شماره ۲ دانشکده علوم انسانی با نام مولوی دارای ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع مساحت، ۶ کلاس درس با ظرفیت دانشجو، یک سایت رایانه‌ای، چهار سالن چند منظوره و ۲۸ اتاق اداری است.
علی اکبر شیخی فینی درمراسم بهره برداری ازاین ساختمان آموزشی افزود: برای احداث این ساختمان ۴۵ میلیارد ریال در مدت هشت سال هزینه شده است.

وی ادامه داد: همزمان با این ساختمان همچنین مجموعه فروشگاهی چند منظوره با ۵۰۰ متر زیربنا و هزینه ۲میلیاردو ۷۰۰میلیون ریال به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه هرمزگان یاد آور شد: بزودی مرحله دوم دانشکده کشاورزی میناب با مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع و هزینه کرد ۲۵ میلیارد به بهره برداری می رسد.

شیخی فینی یاد آور شد: این مرحله از دانشکده کشاورزی نیز شامل احداث یک ساختمان دارای هشت کلاس درس، یک سایت رایانه‌ و ۲ سالن چند منظوره می شود و دانشجویان مهرماه از این واحد آموزشی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این طرح های موجود، هشت پروژه دیگر شامل سالن همایش ها، سلف سرویس، سالن تکثیر و پرورش آبزیان، محوطه سازی و دیوار سازی و استخر سرپوشیده شنا درحال ساخت است.

رییس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: استخر سرپوشیده با یک هزارو ۵۰۰ متر زیربنا تا دهه فجر آماده بهره برداری می شود که تاکنون برای آن ۳۵میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

شیخی فینی تصریح کرد: ۲ رشته جدید شامل بازرسی و ایمنی فنی و رشته حقوق در مقطع کارشناسی در پردیس دانشگاه هرمزگان و همچنین رشته گیاه پزشکی در مقطع کارشناسی به رشته های پردیس کشاورزی این دانشگاه در میناب اضافه شده است.

وی افزود: این دانشگاه هم اکنون دارای پنج هزار و ۵۰۰ دانشجوی بوده که مهر ماه امسال ۶۱ دانشجو در مقطع دکترا، ۵۵۰ دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد و یکهزارو ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی بر دانشجویان کنونی افزوده می شود.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر