قیمت مرغ در کرمان کاهش یافت


قیمت مرغ در کرمان کاهش یافت

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: ستاد تنظیم بازار استان قیمت مرغ را به صورت پلکانی طی سه روز گذشته 450 تومان کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی دهقان روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان در محل استانداری کرمان افزود: قیمت مرغ استان با سیاست‌هایی که استانداری کرمان و ستاد تنظیم بازار پیش گرفته تا هفته آینده به قیمت پایه مصوب دولت یعنی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان می رسد.

وی با بیان اینکه در گذشته به علت ارزان بودن نرخ ارز امکان صادرات مرغ وجود نداشته است، گفت: افزایش تولید مرغ در استان کرمان با واقعیتر شدن نرخ ارز و در صورت قابلیت خروج از کشور، صادرات می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر حمایت از تولید کنندگان مرغ گفت: جلوی افزایش تولید این محصول نباید گرفته شود و می توانیم این صنعت را در استان کرمان توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ زنده با توجه به ارزانی این محصول در کرمان نسبت به استانهای مجاور و برای جلوگیری از قاچاق آن، افزایش یابد؛ هرچند مراقبتهای لازم امنیتی در این زمینه انجام می شود.

دهقان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان مسئولیت کالاهای مورد نیاز ایام محرم را برای توزیع بین هیاتهای مذهبی و مساجد برعهده گیرد لذا در این راستا میزان گوشت، برنج و شکر موجود در انبارها به این سازمان اعلام شود.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ هزار دفترچه به ۶۲۳ هزار نفر دانش آموز استان کرمان تعلق گرفته گفت: با نامهنگاری باید تقاضای سهمیه بیشتری برای جنوب و شرق استان شود و سهمیه تعلق گرفته بین مناطق محرومتر توزیع شود.

۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!