3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب


اگر تا به حال بافت شال سه گوش را تجربه نکرده‌اید وقتش رسیده که هم اکنون آن را امتحان کنید. در این مقاله سه روش آسان برای بافت شال‌های سه گوش جذاب را ارائه کرده‌ایم.

3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب

ستاره | سرویس مد و پوشاک - خانم‌های زیادی علاقه‌مند هستند که بافت شال سه گوش را یاد بگیرند. شال سه گوش، یک لایه نازک برای روز‌های نسبتاً خنک پاییزی و بهاری است. حتی در روز‌های زمستانی که هوا ملایم است هم می‌توان یکی از این شال‌های هیجان انگیز را استفاده کرد. شال سه گوش مدل‌های مختلف و رنگ‌بندی‌های متنوعی دارد. برای این که بتوانید طرح دلخواهتان را روی شال سه گوش پیاده کنید، باید با روش‌های مختلف بافت این شال آشنا باشید. در این مقاله از ستاره چند روش برای بافتن شال‌های زیبای سه گوش ارائه کرده‌ایم.در صورتی که آشنایی با طریقه بافت شال سه گوش در طرح خاصی مد نظر شماست؛ با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست زیر، به آموزش دلخواه خود برسید.
شال سه گوش باز شال سه گوش برعکس شال توری جذاب به سبک هاوایی
 

بافت انواع شال سه گوش

قبل از شروع یادگیری روش‌های بافت شال‌ سه گوش، انتخاب کاموا ضروری است. برای انتخاب کاموا باید آن را با توجه به مدل شال انتخاب کنید. اگر می‌خواهید شال سه گوش‌تان نازک باشد، کاموای ظریف انتخاب خوبی است. در مقابل، برای پیشرفت سریع بافت شال، باید کاموا‌های ضخیم را انتخاب کنید.

۱. شال سه گوش باز

بافت شال سه گوش باز ساده است و حتی مبتدی‌ها می‌توانند این بافتنی جذاب را تجربه کنند. برای بافت این شال از کاموا ضخیم استفاده می‌شود و بافت آن سریع خواهد بود. برای بافنده‌های مبتدی، بافتن شال سه گوش یک ماجراجویی جذاب است. بافنده‌های قوی می‌توانند به این بافتنی به عنوان یک تفریح نگاه کنند.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
مرحله اول: در اولین گام از بافت این شال باید یک گره روی میل بافتنی ایجاد کنید.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
مرحله دوم: نخ را دور انگشت خود قرار دهید. سپس میل بافتنی خالی را از میان آن رد کنید.
سپس میل را از زیر گره میل بافتنی مقابل رد کرده و یک بافت جدید ایجاد کنید. در انتهای بافت یک گره دیگر اضافه کنید. یک رج دیگر روی رج اول ببافید.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
 
مرحله سوم: در رج سوم یک‌بار نخ را دور انگشت خود پیچیده و میل بافتنی خالی را از میان آن رد کنید. یک ردیف روی رج قبلی ببافید و در انتهای بافت نیز یک گره ایجاد کنید.

3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
مرحله چهارم: ردیف چهارم را بدون کم و زیاد کردن روی ردیف سوم ببافید. برای ردیف پنجم، مجدداً اضافه نخ را دور انگشتتان بپیچید و میل خالی را از آن رد کنید. پس از بافت نیز یک گره در انتهای کار روی میل ایجاد نمایید. این کار را تا شکل گرفتن شال سه گوش باز ادامه دهید.

۲. شال سه گوش برعکس

یکی از خاص‌ترین مدل‌های شال سه گوش، شال سه گوش برعکس است. برای بافتن این شال به دو کاموا با دو رنگ متفاوت نیاز دارید. موقع آماده کردن این شال سه گوش، باید از قسمت وسط شروع کنید. دقت داشته باشید که بافت‌ها به درستی انجام شود تا بافت شال سه گوش به خوبی پیش برود.

3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
مرحله اول: در گام اول از بافت سه گوش برعکس باید ۵ گره از هر دو رنگ روی میل بافتنی ایجاد کنید.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
مرحله دوم: گره‌های زرد و سفید را در دو میل بافتنی جدا قرار دهید. سپس یک طرف کاموا زرد را از میان گره آخر کاموا سفید رد کنید.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب

مجدداً گره‌ها را درون یک میل قرار دهید و یک گره زرد انتهای کار ایجاد کنید.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
مرحله سوم: در مرحله بعدی سه بافت، سه گره معمولی، یک بافت، یک گره معمولی و یک بافت با نخ زرد رنگ بزنید.

مرحله چهارم: در ردیف چهارم برای نصف بافت از رنگ زرد استفاده کنید. برای نصف دیگر از بافت نخ سفید استفاده می‌شود.

مرحله پنجم: در ردیف پنجم، چهار بافت، یک گره ساده، سه بافت و یک گره ساده به رنگ زرد ببافید. سپس یک بافت، یک گره، سه بافت، یک گره و سه بافت را نیز به رنگ سفید ایجاد کنید.

مرحله ششم: ردیف ششم را به صورت معمولی ببافید.
 
مرحله هفتم: در ردیف هفتم سه بافت، یک گره، ادامه بافت تا یکی مانده به آخری، یک گره و یک بافت به رنگ زرد بزنید. یک بافت، یک گره، ادامه بافت تا سه تا مانده به آخری، یک گره و سه بافت ایجاد کنید.

3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
۱۲ بار ردیف هفت را ببافید. توجه داشته باشید که در میان این ردیف‌ها باید یک ردیف بافت معمولی داشته باشید.

۳. شال توری جذاب به سبک هاوایی

این شال حس و حال سواحل هاوایی را به همراه دارد و با پوشیدن آن حس می‌کنید در یک غروب زیبا در سواحل هاوایی قدم می‌زنید. کسانی که می‌خواهند متفاوت لباس بپوشند و همیشه جذاب به نظر برسند، شال توری جذاب هاوایی را به همراه لباس‌های بهاری که دارند استفاده می‌کنند.

3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب

مرحله اول: در اولین مرحله از بافت شال سه گوش باید ۱ گره روی میل ایجاد کنید. در ادامه میل را از داخل گره رد کنید و سپس کاموا را دور آن یک دور بپیچید. کاموای پیچیده شده را از زیر و از درون گره در بیاورید. یک فضای خالی ایجاد کنید و سپس یک گره ببافید.

مرحله دوم: برای ردیف دوم باید میل بافتنی را از زیر هر گره در بیاورید. نخ را با انگشت دور میل بافتنی بپیچید. سپس کاموا را از زیر گره بیرون بکشید.

مرحله سوم: در ردیف سوم یک گره ببافید و یک گره ساده ایجاد کنید. این کار را دو بار انجام دهید. یک فضای خالی ایجاد کرده و دوباره این بافت را تکرار کنید. در نهایت یک گره ببافید.

مرحله چهارم: برای مرحله چهارم همان کار مرحله دوم را تکرار کنید.

مرحله پنجم: در ردیف پنجم یک گره ببافید، یک گره روی میل بزنید، یک فضای خالی ایجاد کنید، یک گره بزنید، یک فضای خالی ایجاد کنید. سپس یک گره ببافید و یک گره روی میل ایجاد کنید و تا یک گره مانده به آخر میل ببافید. در این قسمت یک گره روی میل بافتنی بزنید و یک گره ببافید.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب
 
مرحله ششم: در ردیف ششم همان کار مرحله دوم را تکرار کنید.

مرحله هفتم تا پنجاهم: رج‌های هفتم تا پنجاهم تکرار مراحل پنجم و ششم است.

مرحله پنجاه و یکم: در ردیف پنجاه و یکم، یک گره روی میل بزنید و یک گره ببافید. سپس دو گره انتخاب کرده و میل را از زیر آن رد کنید. کاموا را دور انگشت پیچیده و از زیر گره‌ها بیرون بیاورید. این کار را تا جایی که می‌خواهید فضای خالی باشد ادامه دهید. سپس یک فضای خالی ایجاد کنید، یک گره ببافید و یک فضای خالی ایجاد کنید. یک گره ببافید و یک گره پشت آن ایجاد کنید. این کار را دو بار انجام دهید. بافت را مانند ابتدای کار ادامه دهید.

مرحله پنجاه و دوم: در ردیف پنجاه و دوم، مرحله دوم را تکرار کنید.
 
مرحله پنجاه و سه: در ردیف پنجاه و سوم یک گره ببافید و یک گره ایجاد کنید. این کار را برای دو بار تکرار کنید. دو گره انتخاب کرده و میل را از زیر آن رد کنید. کاموا را دور انگشت پیچیده و از زیر گره‌ها بیرون بیاورید. این کار را ادامه دهید. سپس یک فضای خالی ایجاد کنید، یک گره ببافید و یک گره را برای دو بار پشت سر هم انجام دهید. ادامه بافت را تا گره آخر تکرار کنید.
 
3 روش آسان برای بافت شال سه گوش زیبا و جذاب

سخن آخر

با بلد بودن بافت شال سه گوش می‌توانید ظاهری متفاوت‌تر و آراسته‌تر داشته باشید. این شال را می‌توانید در روز‌های نسبتاً خنک سال با لباس‌های مختلف بپوشید. شال‌های سه گوشی که رنگی رنگی هستند را می‌توانید با هر لباسی که دوست دارید ست کنید. موقع خرید کاموا به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.
اگر به بافتنی علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های آموزش ۳ مدل دامن بافتنی دخترانه زیبا و آموزش شال و کلاه بافتنی با طرح آجر چین (آجری) را نیز در ستاره بخوانید.
 
برگرفته از: allfreeknitting
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بافتنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر