نرخ بیکاری اروپایی‌ها در پایین‌ترین سطح باقی ماند


نرخ بیکاری اروپایی‌ها در پایین‌ترین سطح باقی ماند

نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا 6.3 درصد و در منطقه یورو 7.5 درصد باقی ماند.

به گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان ژوئیه ۲۰۱۹ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا بدون تغییر نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح ۷.۵ درصد و ۶.۳ درصد باقی ماند. این نرخ بیکاری کماکان پایین‌ترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان تاسیس این اتحادیه بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تخمین زده می‌شود تا پایان ماه ژوئیه ۱۵.۶۱۳ میلیون مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۲.۳۲۲ میلیون نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه ژوئن، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۲۷ هزار نفر افزایش و در سطح منطقه یورو ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به یونان با ۱۷.۲ درصد بوده است و پس از این کشور، اسپانیا با ۱۳.۹ درصد، ایتالیا با ۹.۹ درصد و فرانسه با ۸.۵ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۱ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، آلمان با ۳ درصد، لهستان با ۳.۳ درصد و مالت با ۳.۴ درصد قرار دارند.

در مقایسه با سال قبل، بیش‌ترین افزایش نرخ بیکاری در سوئد (از ۶.۳ درصد به ۶.۸ درصد) بوده است و پس از این کشور، لیتوانی (از ۶.۱ درصد به ۶.۴ درصد) و لوکزامبورگ‌ (از ۶.۳ درصد به ۶.۸ درصد) قرار دارند.

بیش‌ترین کاهش در نرخ بیکاری نیز مربوط به کرواسی (از ۸.۴ درصد به ۷.۱ درصد) بوده است و پس از این کشور، قبرس (از ۸.۳ به ۷ درصد) و اسلواکی (از ۶.۵ به ۵.۳ درصد) قرار دارند.

نرخ بیکاری طی این مدت در هلند ۳.۴ درصد، انگلیس ۳.۸ درصد، اتریش ۴.۴ درصد و دانمارک ۴.۸ درصد بوده است. در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ بیکاری در ایسلند ۳.۴ درصد و در نروژ ۳.۶ درصد اندازه‌گیری شده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته