نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)


مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – اولین نکته چشم‌گیر درخصوص این گوشی، نمایشگر فراخ آن با لبه‌های کناری خمیده است که نسبت آن به بدنه دستگاه 93.1درصد است. نکته چشم‌گیر بعدی، دوربین ثانویه دوگانه این مدل است که در حفره‌ای کوچک در قسمت بالای سمت راست گوشی دیده می‌شود. نکته سوم نیز قاب پشت شیشه‌ای زیبا همراه با دوربین اصلی سه‌گانه است. گوشی Samsung S10...

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – اولین نکته چشم‌گیر درخصوص این گوشی، نمایشگر فراخ آن با لبه‌های کناری خمیده است که نسبت آن به بدنه دستگاه 93.1درصد است. نکته چشم‌گیر بعدی، دوربین ثانویه دوگانه این مدل است که در حفره‌ای کوچک در قسمت بالای سمت راست گوشی دیده می‌شود.
نکته سوم نیز قاب پشت شیشه‌ای زیبا همراه با دوربین اصلی سه‌گانه است.
گوشی Samsung S10 Plus در سه مدل 128 گیگابایت با قیمت 999 دلار، 512 گیگابایت با قیمت 1249 دلار و مدل 1ترابایت/رم 12 گیگابایت با قیمت 1599 دلار عرضه شده است.

نمایشگر

این گوشی از نمایشگر 6.4 اینچ Super AMOLED با وضوح پیش‌فرض Full HD+ بهره می‌برد که می‌توان آن را به QHD+ ارتقا داد. از این قابلیت می‌توان هنگام تماشای فیلم برای افزایش وضوح تصویر استفاده کرد.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر این گوشی فناوری HDR10+ است که منجر به بازتولید رنگ و کنتراست پیشرفته در نمایشگر می‌شود.
شرکت سامسونگ طراحی O-Infinity نمایشگر گوشی‌های خود را در سال 2019 کمی بروز کرده و نه تنها زیبایی آنها را دوچندان کرده بلکه روشنایی، وضوح و بازتولید رنگها را نیز بسیار افزایش داده است.

طراحی

طراحی گوشی Samsung S10 Plus پر از شگفتی است. فریم آلومینیومی آن کمی باریکتر از مدل S9 Plus در نظر گرفته شده است. این گوشی مجهز به محافظ Gorilla Glass 6 و در رنگبندی‌های سفید، مشکی و سبز است.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
این مدل در ابعاد 7.8 * 74.1 * 157.6 میلیمتر و با وزن 175 گرم تولید شده است. در سمت چپ گوشی کلید تنظیم صدا و کلید دستیار هوشمند سامسونگ یعنی Bixby قرار دارد. این کلید دسترسی سریع به راهنمای گویا و صفحه “Bixby Today” را برای کاربر فراهم می‌آورد.
وجود جک هدفون 3.5 میلیمتری در این مدل نشانگر احترام شرکت سامسونگ به نیاز و علاقه کاربران است.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
از دیگر قابلیت‌های این گوشی حسگر اثرانگشت آن است که درون صفحه نمایشگر تعبیه شده و بسیار دقیق عمل می‌کند. این حسگر قادر به تهیه اسکن سه‌بعدی از انگشت کاربر است و به همین دلیل نسبت به حسگرهای اوپتیکال دقیق‌تر و امن‌تر عمل می‌کند. البته تهیه اسکن سه‌بعدی باعث کاهش سرعت تشخیص آن نیز می‌شود.
از آنجا که حسگرهای تعبیه شده درون نمایشگر فاقد هرگونه نشانه یا سرنخ برای موقعیت‌یابی هستند، یافتن محل دقیق آن نیاز به کمی زمان دارد.
این گوشی از قابلیت قفلگشایی با تشخیص چهره نیز برخوردار است.

دوربین

گوشی Samsung S10 Plus نیز همانند مدل S10 از دوربین اصلی سه گانه شامل یک لنز 12 مگاپیکسل، یک لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسل و یک لنز اولتراواید 16 مگاپیکسل بهره می‌برد.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
این گوشی به دلیل تهیه تصاویر واضح و روشن با رنگهای زنده، یکی از بهترین دوربینها را در میان گوشی‌های سال 2019 در اختیار دارد.
با استفاده از لنز اولتراواید حدود 123 درصد از منظره پیش رو در عکس منعکس می‌شود. به همین دلیل، کاربر برای تهیه عکس از یک ساختمان یا مجسمه مجبور نیست خیلی عقب برود و از سوژه فاصله بگیرد تا تصویر کامل در قاب او گنجانده شود.
درخصوص لنز واید این گوشی این نکته را بدانید که در گوشه‌های عکس کمی کشیدگی دیده خواهد شد. درواقع، این لنز برای تهیه عکسهای گروهی که افراد در مرکز تصویر متمرکز هستند و عکاسی از منظره مناسب‌تر است.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
قابلیت Live Focus امکان مات‌سازی پس‌زمینه را برای کاربر فراهم می‌آورد که میزان آن به راحتی قابل تنظیم است. البته دو قابلیت Spin و Zoom نیز نوع متفاوتی از مات‌سازی را ارائه می‌دهند که برای ثبت عکسهای هنری بسیار مناسب هستند.
با استفاده از قابلیت Color Point میتوان سوژه اصلی را رنگی و پس‌زمینه آن را سیاه-سفید کرد. البته، این قابلیت در دوربین ثانویه نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان سلفی‌های زیبایی تهیه کرد.
دوربین ثانویه دوگانه نیز شامل یک لنز 10 مگاپیکسل و یک لنز عمق سنج 8 مگاپیکسل است که هر دو تصاویر باکیفیت و واضح تهیه می‌کنند. با این حال، کیفیت تصاویر در نور ضعیف کاهش می‌یابد.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
نکته مهم دیگر اینکه، تفاوت آنچنانی بین عکسهای سلفی تهیه شده توسط S10 و S10 Plus وجود ندارد و توانایی گوشی S10 Plus در ثبت عکسهای دارای عمق،به نظر کارشناسان بیشتر یک حقه نرم‌افزاری است تا ارتقای کیفیت دوربین.
اما دوربینهای اصلی در فیلمبرداری ارتقای چشم‌گیری داشته‌اند. در این گوشی، قابلیت جدید لرزش‌گیر “Digital Video” و امکان فیلمبرداری با کیفیت HDR10+ ایجاد شده است.

باتری

گوشی Samsung S10 Plus از باتری بزرگ و قدرتمند 4100 میلی‌آمپر/ساعت بهره می‌برد که شارژ آن به گفته سامسونگ یک روز کامل یا حتی بیشتر، دوام خواهد داشت.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
قابلیت “Wireless PowerShare” در این گوشی امکان شارژ دستگاه‌های دیگر را از طریق شارژ بیسیم برای کاربر فراهم می‌آورد.
علاوه بر این، این گوشی مجهز به شارژ سریع 15 وات و شارژ سریع بیسیم 15 وات نیز هست.

رابط کاربری

رابط کاربری one UI که براساس اندروید 9 پای در گوشی Samsung S10 Plus اجرا می‌شود به کاربر امکان می‌دهد برنامه‌های نصب شده گوشی را در نیمه پایینی نمایشگر بچیند و به این ترتیب، دسترسی راحت‌تری به آنها داشته باشد.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
در این گوشی امکان تغییر کاربری دکمه هوشمند Bixby به برنامه‌های دیگر میسر است.

عملکرد

گوشی Samsung S10 Plus بسته به موقعیت مکانی یکی از تراشه‌های Snapdragon 855 یا Exynos 9820 را اجرا می‌کند که بهترین تراشه‌ها برای انجام بازی هستند.

نگاهی دقیق به Samsung S10 Plus(+تصاویر)
همانطور که اشاره شد، این گوشی در سه مدل حافظه داخلی 128 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه شده است که از حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند.
دو مدل 128 و 512 گیگابایت از رم 8 گیگابایت و مدل 1 ترابایت از رم 12 گیگابایت برخوردارند.

درمجموع، گوشی Samsung S10 Plusبه دلیل بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ و باکیفیت و همچنین، جک هدفون 3.5 میلیمتری برای تماشای فیلم بسیار مناسب است. به دلیل کیفیت بی‌نظیر عکسهای دوربین ثانویه (البته در نور مناسب)، برای کاربرانی که علاقه زیاد به سلفی گرفتن دارند، انتخاب درستی می‌تواند باشد. البته از باتری قدرتمند آن نیز نباید غافل شد.
با این حال، کاربرانی که سابقه لیز خوردن گوشی از دستانشان را دارند، باید اندازه بزرگ و امکان لغزندگی این گوشی گرانقیمت را به دلیل قاب شیشه‌ای آن در نظر داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022