ونزوئلا: اردوگاه‌های آموزش شبه‌نظامیان مخالف دولت در کلمبیا در حال فعالیت هستند


ونزوئلا: اردوگاه‌های آموزش شبه‌نظامیان مخالف دولت در کلمبیا در حال فعالیت هستند

یک مقام ونزوئلایی از وجود اردوگاه‌های آموزش شبه نظامیان مخالف این کشور در مرز با کلمبیا خبر داد.

ونزوئلا: اردوگاه‌های آموزش شبه‌نظامیان مخالف دولت در کلمبیا در حال فعالیت هستند
مقامات ونزوئلا اعلام کردند شواهدی دارند که اردوگاه آموزش شبه نظامیان در کلمبیا در حال فعالیت بوده و هدف آن طراحی انجام حملات برای تضعیف حکومت دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا است.

«خرخه رودریگز» وزیر ارتباطات ونزوئلا روز شنبه در برنامه تلویزیونی، «ایوان دوکه» رئیس جمهور کلمبیا را متهم کرد که هیچگونه اقدامی برای متوقف کردن این اردوگاه‌ها انجام نمی‌دهد.

رودریگز به تصاویر ماهواره‌ای استناد کرد که نشان می‌دهد سه اردوگاه آموزش شبه نظامیان در مرز با کلمبیا وجود دارد.

وزیر ارتباطات ونزوئلا که سخنگوی دولت این کشور نیز به شمار می‌آید به خنثی شدن یک طرح تروریستی اشاره کرد که طی آن افراد مسلح قصد داشتند با مواد منفجره دو واحد نیروی ویژه پلیس ونزوئلا در کاراکاس را مورد هدف قرار دهند.

چندی پیش نیز رئیس جمهور کلمبیا از کشور‌های منطقه خواسته بود تا با اتخاذ اقداماتی به «بازگرداندن دموکراسی» به ونزوئلا کمک کنند.

مادورو در واکنش نیز اعلام کرد که کلمبیا تهدید نظامی جدی علیه ونزوئلا به شمار می‌آید و این موضوع نه به دلیل اظهارات خصمانه رئیس جمهور این کشور بوده بلکه به دلیل حمایت نظامی است که آمریکا از کلمبیا انجام می‌دهد.

روابط ونزوئلا با کلمبیا چندین سال است که با چالش مواجه بوده و دلیل آن استقرار چندین پایگاه نظامی آمریکا در خاک کلمبیا است که کاراکاس آن را تهدیدی برای خود می‌داند.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله نیکلاس مادورو که به تازگی آغاز شده، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به صورت غیرقانونی رئیس جمهور این کشور خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر دست به اقداماتی از جمله کودتا و جلب حمایت نظامیان علیه مادورو زد که همگی آن‌ها تاکنون شکست خورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی