500 میلیارد ریال به ایجاد زیرساخت‌های اربعین در شلمچه و چذابه اختصاص یافت


500 میلیارد ریال به ایجاد زیرساخت‌های اربعین در شلمچه و چذابه اختصاص یافت

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه شب در حاشیه نشست ستاد اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به شلمچه و ۳۰۰ میلیارد ریال به چذابه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد اربعین و آخرین هماهنگی انجام شده در ۲ مرز شلمچه و چذابه بیان داشت : امسال با توجه به لغو روادید ظرفیت های لازم در زمینه تامین پارکینگ ، پهنای باند برای تقویت ارتباط تلفنی، تعریض گلوگاه ها و دیگر اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی بر شتاب بخشی به روند احداث گیت های تردد زائران و اتباع خارجی در مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: دراین راستا فرماندهی قرارگاه شلمچه ، فرمانداران خرمشهر و آبادان پشتبانی لازم را انجام می دهند.

شریعتی افزود: شهرداری های شهرهای معین که بین مرزهای شلمچه و چذابه تقسیم شده اند اقدامات و پشتیبانی های لازم را با هماهنگی دستگاههای اجرایی انجام خواهند داد تا بتوانیم اربعین امسال را بهتر و منظم تر از سال های گذشته برگزار و توفیق این را داشته باشیم که خدمتگذار زائران اباعبدالله حسین(ع) باشیم.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد تا اربعین امسال در خوزستان شرایط بهتری برای زایران فراهم شود ضمن اینکه از آنجا که اربعین حسینی با ایام گرم در این استان مصادف شده لذا باید مسایل بهداشتی با دقت رعایت شود.

شریعتی در خصوص جاده های مواصلاتی به ۲ گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه نیز گفت: راههای مواصلاتی شلمچه مشکل خاصی ندارد و مناسب است ولی جاده چذابه باید تعریض و ایمن سازی شود و طرح چهارخطه کردن مسیر چذابه قبل از اربعین به بهره برداری می‌رسد.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت گذرگاه های بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا