تعیین خط گرندپری بلژیک 2019؛ خط اول اسپا در اختیار فراری


تعیین خط گرندپری بلژیک 2019؛ خط اول اسپا در اختیار فراری

دور تعیین خط گرندپری فرمول یک بلژیک 2019 با پول پوزیشن چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید؛ سباستین فتل و لوئیس همیلتون، دوم و سوم شدند.

پس از ۳ دور تمرینی، رانندگان تیم‌های حاضر در فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط در پیست اسپا به میدان رفتند که درنهایت با پول پوزیشن چارلز لکلرک از تیم فراری همراه شد. به این ترتیب، راننده‌ی موناکویی فراری فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۹ را از خط اول آغاز خواهد کرد. به‌دنبال لکلرک، فتل از فراری و لوئیس همیلتون از مرسدس بنز قرار گرفتند. در روز عملکرد خوب تیم فراری، رانندگان تیم مرسدس و حتی ردبول نتوانستند مانند هفته‌های قبل موفق باشند.

تعیین خط گرندپری بلژیک 2019؛ خط اول اسپا در اختیار فراری

دور تمرینی اول با عملکرد خوب سباستین فتل و چارلز لکلرک پایان یافت؛ در تمرین دوم هم این رانندگان فراری بودند که عملکرد بهتری نسبت به سایر رانندگان داشتند. تمرین سوم که ساعاتی پیش به پایان رسید، باز هم با موفقیت لکلرک و فتل همراه شد تا رانندگان برای مرحله‌ی تعیین خط آماده شوند. در این تمرین، لوئیس همیلتون تصادف کرد و بخش جلوی خودرو را از دست داد؛ با این حال تیم مرسدس، خودرو را برای تعیین خط آماده کرد.

تعیین خط گرندپری بلژیک 2019؛ خط اول اسپا در اختیار فراری

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک بلژیک با آتش‌گرفتن خودروی رابرت کوبیتسا آغاز شد و راننده‌ی تیم ویلیامز در همان ابتدا با تعیین خط خداحافظی کرد. جورج راسل، دنیل کویات، کارلوس ساینز و پیر گسلی نیز از زمان‌گیری و راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط باز ماندند. در این دور لکلرک، فتل و وشتاپن در رده‌های اول تا سوم ایستادند؛ خودروی جوویناتزی هم در همین مرحله آتش گرفت تا نتواند در مرحله‌ی دوم تعیین خط شرکت کند و عصر روز شنبه برای او به پایان برسد.

تعیین خط گرندپری بلژیک 2019؛ خط اول اسپا در اختیار فراری

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ پس از کمی تأخیر به دلیل خارج کردن خودروی جوویناتزی، با پیشتازی لکلرک، فتل و همیلتون ادامه یافت؛ در حالی که آنتونیو جوویناتزی، الکساندر آلبون، لنس استرول، لندو نوریس و رومن گروژان از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، آلفارومئو، رنو، هاس و ریسینگ پوینت توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند. البته الکساندر آلبون به دلیل تعویض پیشرانه‌ی خودرو باید مسابقه‌ی فردا را با جریمه‌ی پنج رده پایین‌تر از زمان ثبت شده در دور تعیین‌خط آغاز کند.

تعیین خط گرندپری بلژیک 2019؛ خط اول اسپا در اختیار فراری

در نهایت دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک بلژیک با پیشتازی چارلز لکلرک و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۲/۵۱۹ ثانیه به پایان رسید. پس از لکلرک، راننده‌ی آلمانی فراری با ۰/۷۴۸ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز در جایگاه دوم ایستاد. پس از فتل نیز لوئیس همیلتون با ۰/۷۶۳ اختلاف نسبت به پیشتاز در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک بلژیک ایستاد. والتری بوتاس، مکس وشتاپن، دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ، کیمی رایکونن، سرجیو پرز و کوین مگنوسن نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

رتبهرانندهتیم
۱چارلز لکلرک فراری
۲سباستین فتل فراری
۳ لوئیس همیلتونمرسدس
۴ والتری بوتاسمرسدس
۵مکس وشتاپنردبول
۶دنیل ریکیاردورنو
۷نیکو هالکنبرگ رنو
۸کیمی رایکوننآلفارومئو
۹سرجیو پرز ریسینگ پوینت
۱۰کوین مگنوسنهاس
مرحله‌ی اصلی فرمول یک بلژیک ۲۰۱۹، یک‌شنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸ از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد و احتمالاً‌ شبکه ورزش سیما نیز آن را به‌طور مستقیم پخش خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی