تیرگی روابط فرانسه و آمریکا


تیرگی روابط فرانسه و آمریکا

خبرگزاری آریا- اقدام پاریس به اعمال مالیات‌هایی بر شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان، باعث تیرگی مناسبات این کشور با آمریکا شده است.

تیرگی روابط فرانسه و آمریکا
خبرگزاری آریا- اقدام پاریس به اعمال مالیات‌هایی بر شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان، باعث تیرگی مناسبات این کشور با آمریکا شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اقدام پاریس به اعمال مالیات هایی بر شرکت های بزرگ فناوری در جهان، باعث تیرگی روابط این کشور با آمریکا شده است.
خبرنگار الجزیره در پاریس گفت: برگ های درخت دوستی بین رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا ریخته است. امانوئل مکرون و دونالد ترامپ بر خلاف روزهای نخست که به یکدیگر نزدیک بودند، اکنون به یکدیگر پشت کرده اند. عوامل اختلاف بین آنها در زمینه های سیاسی و نیز اقتصادی، زیاد است. آخرین بخش از این اختلافات مربوط به قانون جدید در فرانسه است که بر اساس آن، مالیات هایی بر شرکت های بزرگ فناوری از جمله گوگل، اپل، آمازون و توئیتر اعمال می شود که همه آنها آمریکایی هستند. ترامپ از این اقدام خرسند نشد و وعده داد با آن مقابله به مثل خواهد کرد. او خشم خود را بر سر مکرون خالی و او را به حماقت متهم کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: از نظر دیپلماتیک، توئیت دونالد ترامپ، کاخ الیزه را شوکه کرد. چنین کلماتی در ادبیات سیاسی معمول بین دو کشور متحد حتی در زمان اختلافات بین آنها، وجود ندارد. فرانسه از پاسخ متقابل خودداری و برای آرام کردن اوضاع تلاش کرد. اما وزیر دارایی فرانسه پیش از آن، این پیام را ارسال کرده بود که راه حل در گفتگو و نه در هشدار است. اما دستیابی به راه حل بین دو کشور، پیچیده به نظر می رسد. اختلافات درباره اعمال مالیات بر شرکت های فناوری، محدود به فرانسه و آمریکا نیست و بین خود کشورهای اروپایی هم مطرح است. اختلافات بین اعضای اتحادیه اروپا مانع از آن شد که آنها بتوانند قانون مشترک تصویب کنند. بعضی کشورهای اروپایی مانند سوئد، هلند، فنلاند، مالت و لوکزامبورگ تمایلی به اعمال مالیات مشترک ندارند و می خواهند با اعمال مالیات کمتر از دیگر کشورها، شرکت های بیشتری را به سرمایه گذاری در کشورهای خود جذب کنند و درآمد بیشتری به دست آورند. از نظر قانونی مسئله تمام شد و قانون مربوط به سازماندهی شرکت های بزرگ فناوری تصویب شد. اما از نظر سیاسی، این پرونده همچنان باز است و تحت تاثیر منافع و نتیجه مذاکرات قرار دارد. آنچه آمریکا و شرکت های بزرگ از آن می ترسند، ”ویروس مالیات و تعرفه ها“ است. زیرا بقیه کشورهای جهان هم در سکوت، این نبرد را زیر نظر دارند و هر کسی در این نبرد پیروز شود، شروط مورد نظر خود را تحمیل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)