عارف: حیات جمهوری اسلامی به ما وابسته است! / تأثیر شبهات ماهواره بر یک نماینده مجلس


عارف: حیات جمهوری اسلامی به ما وابسته است! / تأثیر شبهات ماهواره بر یک نماینده مجلس

چرا دلار 19 هزار تومانی و 11 هزار تومانی برای اصلاح‌طلبان تفاوتی ندارد؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

وقتی به جای پاسخ به شبهات، پمپاژ شبهات می‌کنند!

تأثیر شبهات ماهواره بر یک نماینده مجلس

عارف: حیات جمهوری اسلامی به ما وابسته است! / تأثیر شبهات ماهواره بر یک نماینده مجلس

«مسعود پزشکیان»، نایب رئیس مجلس و از فعالان اصلاح طلب در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است:

«دستاوردهای دولت را نقد می‌کنند، خب دولت‌های ما از ابتدا تاکنون چه کسانی بودند، ابتدا که آقای موسوی بوده اسمش را نباید ببریم، آقای خاتمی بوده است که ممنوع التصویر کردند، احمدی‌نژاد بوده که در حال حاضر می‌گویند وضعیت خاصی دارد، بنی صدر هم که در رفت، آقای رجایی هم که شهید شد، آقای هاشمی هم که به رحمت خدا رفتند، آقای روحانی هم که الان اینگونه است دستاورد ۴۰ ساله انقلاب ما چیست؟»

او در ادامه می افزاید: می‌گویند دستاوردهای ما همه بد است! پس این همه دستاورد از کجا آمده است؟ قسم حضرت عباس یا دم خروس را باور کنیم؟

پزشکیان گفت: ما یا باید بپذیریم دستاوردهای داشته‌ایم که همین دولت‌ها به دست آورده‌اند یا اگر نداریم پس بگویم در چهل سال انقلاب کاری نکرده‌ایم همه دوستان فاسدند و بگیرند و بزنند! [!]

*این مسئله جای تأسف دارد که به جای اینکه شاهد باشیم یک نماینده مبرّز مجلس مشغول پاسخگویی به شبهات موجود در ذهن افرادی از جامعه است؛ اما او نه تنها این کار را نمی کند بلکه خود به منبع پمپاژ این شبهات تبدیل می شود.

اینکه تعدادی از مسئولان سابق یک کشور به دلیل زوایایی که با گفتمان عقلانیت پیدا می کنند؛ از قطار همبستگی با نظام سیاسی پیاده می شوند؛ نشانه ضعف نیست بلکه نشانه قوت است. نشانه قوت حکومتی که کوچکترین کجی را از هیچکسی ولو یک مقام بلندپایه سابق یا فعلی تحمل نمی کند و در مسیر پیشرفت خود با رویش های جدید و همراهی مردم به حرکت ادامه می دهد.

بله! نظام جمهوری اسلامی در عمر ۴۰ ساله خود دستاوردهای عظیم و محیّر العقولی هم داشته است که بعضا در زمانه همین مسئولان مسئله دار رخ داده اند.

اما آیا این مسئله دلیلی است بر اینکه این مقامات سابق بر هر انحراف و اشتباهی که قرار می گیرند همچنان مورد پذیرش باشند؟

آیا می توان انتظار داشت یک قاضی عادل به صرف گذشته یک متهم؛ از جرم یا جرائم او بگذرد!؟

هرگز چنین چیزی نیست و عقلانیت هم این رفتار را نمی پذیرد. کما اینکه امام راحل نیز فرمود: ملاک، حال فعلی افراد است.

از طرفی این نکته هم محل تأمل است که چرا شخص آیت ا... خامنه ای با اینکه سابقه رئیس جمهوری دارند اما در اشارات پزشکیان جایی نداشته اند!؟

در بحث رئیس جمهور روحانی هم باید اشاره کرد که دولت محترم هنوز ۲ سال آزگار وقت دارد تا به نمادی از خدمت در خاطره جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. یا اینکه مفتون حقه هایی مثل اختیارات بیشتر و مذاکره با آمریکا و رفراندوم و ... شود و آینده ای مبهم را در مقابل دوران پسااعتدال قرار دهد.

***

رونق سکه بازار «سیاه‌نمایی»!

چرا دلار ۱۹ هزار تومانی و ۱۱ هزار تومانی برای اصلاح طلبان تفاوتی ندارد؟

عارف: حیات جمهوری اسلامی به ما وابسته است! / تأثیر شبهات ماهواره بر یک نماینده مجلس

«رسول منتجب نیا» از فعالان اصلاح طلب در بخشی از مصاحبه اخیر خود با روزنامه همشهری درباره پیش بینی خود از عملکرد دولت آقای روحانی طی ۲ سال آینده و تا انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:

«سیری که الان دارد ادامه پیدا می‌کند آخرش مشخص است. اگر امیدی برای حل مسائل اقتصادی و اجتماعی باشد، بالاخره گام به گام شروع می‌شود و اینطور نیست که معجزه‌ای اتفاق بیفتد. ما چیز قابل توجهی را ملاحظه نمی‌کنیم. اگر چیزی هم پشت صحنه انجام می‌شود، آثارش برای مردم مشهود نیست. من فکر نمی‌کنم با این روند تا پایان این دوره کار بزرگی صورت گیرد، مگر اینکه تجدیدنظر کنند.»

او می افزاید: نهادهای دیگر به‌جای اینکه دولت در دولت تشکیل دهند، به دستگاه اجرایی کشور کمک کنند تا امید و اعتماد را بین مردم بازسازی کنند! [۲]

*این اصرار بر سیاه نمایی از اوضاع و تزریق ناامیدی به مردم که رواج کثیری در میان فعالان اصلاح طلب دارد بدون دلیل نیست.

قابل تأمل آنکه آقای منتجب نیا و دوستان ایشان ولو حاضر به اشاره به کاهش قیمت دلار هم نیستند و حرف هایی که در زمان دلار ۱۹ هزار تومانی می زدند را در دوران دلار ۱۱ هزار تومانی هم بیان می کنند.

بله! کشور و دولت با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما هم نه حامی که منتقد دولت آقای روحانی هستیم.

اما آیا این انصاف است که یک فعال سیاسی که از قضا حامی دولت هم بوده است! به جای تمجید از رخدادهای خوب شکل گرفته درون دولت و تأکید بر راهبردهایی مثل «نظارت بر قیمتها»؛ مدام آیه یأس بخواند و از این بگوید که «فکر نمی‌کنم با این روند تا پایان این دوره کار بزرگی صورت گیرد»!؟

یعنی سوال اصلی اینست که چرا منتجب نیا و دوستان او در ستاد اصلاحات هرگز قائل به بیان نیمه پر لیوان نیستند و آیا این ربطی به «فتنه اقتصادی» هم دارد یا خیر!؟

قضیه وقتی جالب تر می شود که بدانیم رسول منتجب نیا که امروز در قامت منتقد شماره یک دولت ظاهر می شود و تمام باب های امید پیرامون دولت را نیز بسته نشان می دهد؛ کسی است که در ایام دولت اول آقای روحانی تأکید داشت که ما اصلاح طلبان «فدائیان روحانی» هستیم. [۳]

***

عارف: حیات جمهوری اسلامی به ما وابسته است!

عارف: حیات جمهوری اسلامی به ما وابسته است! / تأثیر شبهات ماهواره بر یک نماینده مجلس

«محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید مجلس در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان گفته است:

«در انتخابات مجلس دهم دو اشتباه راهبردی انجام دادیم؛ اول اینکه با حامیان دولت ائتلاف کردیم که در واقع جبهه حامیان دولت نبودند و فقط یک حزب بود و کل جریان اصلاحات با یک حزب فقط ائتلاف کرد و اشتباه دوم مربوط به لیست بستن یا حمایت از اشخاص به صورت سلبی بود، یعنی به دلیل این که فردی رای نیاورد، از افرادی حمایت کردیم.»

به گزارش جماران، او می افزاید: بر اساس سیاست دوم، ما در بعضی مناطق از افرادی حمایت کردیم که مشخص بود به محض ورود به مجلس روبروی ما خواهند ایستاد اما به دلیل این که فرد دیگری رای نیاورد از آن‌ها حمایت کردیم، که اشتباه بود.

عارف در این اظهارات همچنین گفته است: اصلاح‌طلبان از نیروهای اصیل انقلاب هستند و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد! [۴]

*ما اظهارات عارف درباره اشتباه اصلاح طلبان در ائتلاف با حامیان دولت را به قضاوت خوانندگان محترم می گذاریم...

در بحث وابستگی دوام نظام به دوام اصلاحات! نیز گویا آقای عارف در جریان نیستند که فریاد «اصلاحات مرد»، «عبور از خاتمی» و «اصلاحات به بن بست رسید» سالها قبل از اردوگاه جریان چپ به گوش رسیده اما نظام اسلامی هم اکنون در چهلمین سال از عمر شریف خود روزهای پر اقتداری را می گذارند.

این اظهار نظر عارف همچنین رسوبات همان سخن عجیبی است که برخی اطرافیان مرحوم هاشمی با جعل سخن امام راحل بیان کردند و از این گفتند که «نهضت زنده است چون هاشمی زنده است»! و این در حالی است که امام راحل فرموده بود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

***

۱_ https://etemadonline.com/content/۳۳۵۷۶۴

۲_ http://newspaper.hamshahri.org/id/۷۵۳۵۵

۳_ http://fna.ir/a۱hzoo

۴_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۲۴۷۴۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس