روز جهانی ناپدید شدگان: کوزوو هنوز به دنبال مفقودین می گردد


روز جهانی ناپدید شدگان: کوزوو هنوز به دنبال مفقودین می گردد

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا ، 30 اوت، هشتم شهریورماه روز جهانی ناپدید شدگان است . بنابراین گزارش به نقل از الجزیره، پزشکی قانونی کزوو هنوز هم  برای شناسایی آثار باقیمانده از جنگ 1998-1999 بوسنی تلاش می کند. نصرت می گوید: از جستجو برای یافتن  تنها پسر 32 ساله اش دست نخواهد کشید. وی در سال 1999 ، به همراه […]

روز جهانی ناپدید شدگان: کوزوو هنوز به دنبال مفقودین می گردد

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا ، ۳۰ اوت، هشتم شهریورماه روز جهانی ناپدید شدگان است .
بنابراین گزارش به نقل از الجزیره، پزشکی قانونی کزوو هنوز هم برای شناسایی آثار باقیمانده از جنگ ۱۹۹۸-۱۹۹۹ بوسنی تلاش می کند.

نصرت می گوید: از جستجو برای یافتن تنها پسر ۳۲ ساله اش دست نخواهد کشید. وی در سال ۱۹۹۹ ، به همراه گروهی از مردان آلبانی توسط نیروهای صرب ربوده شد. اجساد آنها پس از جنگ در یک گور دسته جمعی در غرب صربستان پیدا شد اما بقایای آلبیون در آن نبود.

بر اساس این گزارش، گرچه جنگ ۲۰ سال پیش در کوزوو به پایان رسیده است اما هزاران خانواده هنوز خواستار پاسخ مقامات صرب و کوزوو درباره عزیزانشان هستند. صرب ها تلاش کردند تا هرگونه شواهدی که نشان دهد این یک جنایت جنگی است را پوشش دهند. در پایان این جنگ ، بیش از ۱۳۰۰۰ نفر کشته و بیش از ۶۰۰۰ مفقود شدند.
بنابر این گزارش، در طول ۲۰ سال گذشته ، گورهای دسته جمعی زیادی گشوده شده است. در برخی موارد بازگشایی قبور باعث ایجاد درد و تفرقه در خانواده ها شده است و بسیاری از خانواده ها به بازگشایی قبور و آزمایش DNA تن نمی دهند.
|
گزارش کامل را اینجا بخوانید

https://www.aljazeera.com/indepth/features/international-day-disappeared-finding-kosovo-missing-190829112758558.html

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟