امر به معروف و نهی از منکر جوهره و مغز قیام امام حسین (ع) است


امر به معروف و نهی از منکر جوهره و مغز قیام امام حسین (ع) است

آیت الله حسینی با اشاره به نزدیکی ماه محرم، گفت: ماه محرم، ماه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان جوهره و مغز قیام امام حسین (علیه السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «آیت الله سیدعلی اصغر حسینی» ظهر امروز (8 شهریور) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: باید نسبت به مسائل دینی پارسا و ثابت قدم باشید و از آلودگی ها دوری کرده و اجازه ندهید، اعمال ناشایست بر اخلاق شما حاکم شود.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه باید تلاش و کوشش همه ما برای رضای خدا باشد، اظهار داشت: کسانی اهل بهشت هستند که ایمان و عمل نیک داشته و از صفت های زشت، مانند کینه توزی، تکبر، حسد، نزاع و امثال آن دوری کنند.

آیت الله حسینی در ادامه، با قرائت دو آیه از سوره اعراف، اضافه کرد: تنها راه نجات انسان، ایمان، باور داشتن و عمل نیک انجام دادن است.

وی با بیان اینکه بخل و حسد مرض های کشنده ای هستند که انسان را از انسانیت ساقط می کنند، ادامه داد: انسان هایی که در دنیا صفت های زشت حسد، کینه و تکبر را از خود دور می کنند بهشتی برای خود فراهم می کنند.

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انسان باید خود را به ایمان و عمل صالح مسلح کرده و صفت های زشت و ناپسند را از خود دور کند، یادآور شد: باید از محرمات، کارهای زشت و مسیری که انسان را به جهنم می برد، خودداری کنیم تا جامعه ای آباد و متحد داشته باشیم.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوا به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: یکی از مناسبت ها شهادت مظلومانه رئیس جمهور مکتبی رجایی و دانشمند بزرگ باهنر است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه این دو الگو، تلاشگر، و خدمت گذار بوده و نام نیک از خود به یادگار گذاشتند، ابراز داشت: همین موضوعات باعث ماندگاری نام و یاد آنها در ذهن مردم شده ‌است.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه شهید رجایی مشغول کار و تلاش بود و در شبانه روز کمتر خواب داشت، گفت: به همین دلیل سالگرد این دو شهید بزرگوار را هفته دولت نام گذاری کردند.

وی مردم را در همه امورات جامعه جلوتر از مسئولان دانست و اظهار داشت: مسئولان و دولتمردان باید به مردم انقلابی، صبور، و پای کار ایران خدمت و تلاش کنند.

آیت الله حسینی با اشاره به نزدیکی ماه محرم، گفت: ماه محرم، ماه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان جوهره و مغز قیام امام حسین (علیه السلام) است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) هدف قیام‌ خود را امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری کردند، گفت: باید در این ماه خودسازی کرد و از اعمال ناشایست، تفرقه و گناه دوری کنیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) از خود، فرزندان و یارانش گذشت تا امر به معروف و نهی از منکر کند، اضافه کرد: امام حسین (علیه السلام) به تعبیر امام راحل عظیم الشان اسلام را بیمه کرد که اگر این قیام نبود، دشمنان آثاری از اسلام باقی نمی گذاشتند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: امام حسین (علیه السلام) و حرکت ایشان در طول تاریخ سبب نجات اسلام و نابودی ظلم و بیان درس ظلم ستیزی در برابر ستمگران است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است