چرا بسیاری از ما دوست داریم دندانپزشک شویم؟


چرا بسیاری از ما دوست داریم دندانپزشک شویم؟ دلایل زیادی برای اینکه شما تصمیم بگیرید یک دندانپزشک شوید، وجود دارد. شغل دندانپزشکی، حرفه‌ای است که علاوه برای فرصت‌ها و مزایای بسیاری که به همراه دارد با چالش‌های بسیاری نیز ربروست. این شغل، فرصت‌هایی از جمله کمک به مردم و تبدیل جامعه به محیطی سالم برای … نوشته چرا بسیاری از ما دوست داریم دندانپزشک...

چرا بسیاری از ما دوست داریم دندانپزشک شویم؟

دلایل زیادی برای اینکه شما تصمیم بگیرید یک دندانپزشک شوید، وجود دارد. شغل دندانپزشکی، حرفه‌ای است که علاوه برای فرصت‌ها و مزایای بسیاری که به همراه دارد با چالش‌های بسیاری نیز ربروست. این شغل، فرصت‌هایی از جمله کمک به مردم و تبدیل جامعه به محیطی سالم برای شما فراهم می‌کند. با افزایش رشد جمعیت، تغییر در قوانین مراقبت‌های بهداشتی و بازنشستگی گروه بزرگی از دندانپزشکان، نیاز به دندانپزشکان جدید، به سرعت در حال افزایش است. با این حال در مناطق مختلف، نسبت دندانپزشکان به جمعیت متفاوت می‌باشد. در اینجا به برخی از دلایلی که می‌تواند در انتخاب شغل دندانپزشکی موثر باشد، اشاره شده‌است.

چرا بسیاری از ما دوست داریم دندانپزشک شویم؟

بازیابی سلامت دهان و تغییر زندگی بیماران

فراهم‌کردن خدمان پیشگیری، انجام اقدامات ترمیمی برای دندان، از بین یردن درد یا اصلاح زیبایی دندان‌ها، در یک ملاقات، می‌تواند برای یک دندانپزشک متخصص یا عمومی احساس رضایت ایجاد کند. دندانپزشک می‌تواند با بازیابی سلامت دهان و دندان، از امتیاز لذت و شادی که در نتیجه تغییر زندگی یک بیمار ایجاد می‌شود، بهره‌مند شود.

استقلال در شغل

انتخاب شغل دندانپزشکی به شما این فرصت را می‌دهد که بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل شدن، صاحب مطب و کار خود باشید. انتخاب این حرفه به شما استقلال زیادی می‌بخشد و این امکان را به شما می‌دهد که اهداف شغلی و مسیر شغلی خود را شخصا تعیین کنید.

حقوق و درآمد خوب

شما به عنوان یک دندانپزشک می‌توانید در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی مختلف مشغول به کار شوید. با این حال اکثر افراد پس از فارغ‌التحصیلی ترجیح می‌دهند که مطب خود را داشته باشند و مستقل کار کنند. میزان درآمد یک دندانپزشک به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه شما چه مقدار از زمان خود را به درمان بیماران اختصاص می‌دهید. برخی از دندانپزشکان به صورت تمام وقت کار می‌کنند و برخی حتی روزهای تعطیل را نیز به کار اختصاص می‌دهند. از جمله عوامل دیگر، تعداد بیمارانی‌ست که برای درمان به مطب شما مراجعه می‌کنند. با وجود همه متغیرها، شغل دندانپزشکی از جمله مشاغلی است که به دلیل تقاضا برای خدمات درمانی مرتبط با آن، درآمدی بیش از درآمد متوسط جامعه برای شما فراهم می‌کند.

فرصت انتخاب از میان چندین گزینه شغلی

در حالی که 80 درصد فارغ‌التحصیلان دانشکده دندانپزشکی، پس از گذراندن این دوره تحصیلی به صورت خصوصی مشغول به کار می‌شوند، شغل دندانپزشکی طیف گسترده‌ای از فرصت‌های بالینی، پژوهشی و دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان و دندانپزشکان جدید در هر مرحله شغلی ارائه می‌دهد که می‌توانند از آنها استفاده کنند.

حفظ یک سبک زندگی انعطاف‌پذیر

از آنجایی که گزینه‌های مختلف شغلی و کاری در دندانپزشکی وجود دارد، دندانپزشکان می‌توانند انتخاب کنند که چه شیوه زندگی را پیش ببرند و چه ساعات و روزهایی و چه میزان فعالیت کنند. انعطاف‌پذیری مهمترین ویژگی شغل دندانپزشکی است که به شما استقلال می‌بخشد و دامنه عمل گسترده‌ای برای شما ایجاد می‌کند.

شکل بخشیدن به آینده مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان

علاوه بر کار بالینی، دندانپزشک می‌تواند با مشارکت در آموزش و تحقیقات دندانپزشکی در آینده مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان نیز سهم بسزایی داشته باشد. اساتید دندانپزشکی با سازماندهی خود به عنوان اعضای هیئت علمی در آموزش دندانپزشکی، قادر به ایجاد برنامه درسی دانشکده دندانپزشکی و نقش حرفه‌ای دندانپزشک هستند. به عنوان یک محقق دندانپزشکی، دندانپزشک از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و فن‌آوری‌ها استفاده می‌کند و یافته‌های علمی برجسته‌ای را برای پیشبرد این حرفه به منظور کشف پدیده‌های جدید بهداشت دهان و دندان و یا جستجو برای حل مسائل بهداشت دهان و دندان به کار می‌گیرد.

مورد احترام جامعه بودن

شغل دندانپزشکی به دلیل مشارکت در سلامت عمومی مردم و همچنین تلاش برای بهبود زندگی افراد، مورد احترام افراد جامعه است. آنها به دلیل خدماتی که در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها در جهت سلامتی افراد انجام می‌دهند، مورد توجه هستند.

چرا بسیاری از ما دوست داریم دندانپزشک شویم؟

انجام کارهای خلاقانه در فعالیت‌های روزانه

دندانپزشکی اغلب به عنوان یک هنر شناخته می‌شود. این شغل، مستلزم تسط و تکنیک منحصربه فرد برای هر دندانپزشک است. شغل دندانپزشکی عمدتا مبتنی بر حفظ سلامت دهان و دندان است، اما یک حرفه مبتنی بر زیبایی نیز هست. بخش زیادی از دندانپزشکی شامل ترمیم دندان‌ها و اصلاح زیبایی لبخند است، لبخندی که بیمار از نمایش آن برای دیگران لذت می‌برد.

کار به عنوان عضوی از یک تیم

اگر چه دندانپزشکی معمولا به عنوان “شاغل تنها” به تصویر کشیده می‌شود، دندانپزشکی حرفه ای تیمی است. در حالی که تیم دندانپزشکی که شامل دندانپزشک، دستیار دندانپزشک و تکنسین آزمایشگاه است برای اطمینان از ترمیم و حفظ سلامت دهان و دندان بیمار با یکدیگر همکاری می‌کنند یا نقش تیم به عنوان یک تیم حرفه‌ای، همکاری با سایر متخصصان بهداشت برای بهبود سلامت کلی بیمار است، دندانپزشک به عنوان عضو اصلی تیم بیشترین میزان رضایت را از کار گروهی دریافت می‌کند.

ارائه اقدامات خیرخواهانه به جامعه

درآمد سالیانه بالاتر از متوسط درآمد جامعه همراه با یک برنامه کاری انعطاف‌پذیر، به دندانپزشک این امتیاز و توانایی را می‌دهد که مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان را برای آن دسته از افرادی که به امکانات دسترسی ندارند و یا از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند، به صورت رایگان ارائه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد