خبرنگاران از سیاسی نویسی پرهیز کنند


خبرنگاران از سیاسی نویسی پرهیز کنند

گناوه - ایرنا - گرایش سیاسی نباید در خبرنویسی خبرنگاران تاثیر بگذارد و باید آنان واقعیات را آنگونه که هست با رعایت اصل بی طرفی بیان و منعکس کنند.

وکیل پایه یک دادگستری در کارگاه آموزشی حقوق رسانه با عنوان "بایدها و نبایدهای خبرنگاری" در خانه سمن‌های گناوه گفت: هدف اصلی در حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری آگاهی بخشی و ارائه خدمت به جامعه است و اگر چراغ روشنگری و آگاهی‌سازی رسانهها بطور کامل روشن شود، تاریکی درجامعه از بین رفته و چراخ مطالبهگری قانون مدارانه به حرکت می‌افتد.

رسول سعادت نیا افزود: آزادی بیان، حقوق افراد، رسالت خبرنگاری و سود انگاری چهار مفهوم اصلی است که هر روزنامه‌نگار با آن روبروست و هیچ یک نباید قربانی دیگری شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه اصل ۲۴ قانون اساسی آزادی بیان است، طبق آن، اصل بر آزادی بیان در رسانه‌هاست و نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند و تنها در جایی که قانون استثنا کرده اجازه‌ قلم زدن و انتشار ندارد.

مدرس این کارگاه بیان کرد: طبق قانون آزادی بیان، رسانه ها تنها در دو موضوع مطالبی که مخل مبانی اسلام و حقوق عمومی باشد، حق انتشار ندارند.

وی افزود: رسانه‌ها باید قانونی و پشت سر قانون حرکت کنند و با قرار گرفتن در این مسیر هیچ مقام مسئولی حق جلوگیری از آزادی بیان قانونی آنها را نخواهد داشت.

خبرنگاران از سیاسی نویسی پرهیز کنند

سعادت نیا گفت: دروغ، تحریف حقیقت، شایعه پراکنی، سرقت ادبی، توهین، تعرض به حریم خصوصی افراد، تبلیغ موارد خلاف قانون و شرع و مواردی از این قبیل جرم محسوب می‌شود و مجازات قانونی دارد که برای رسانه‌ها ممنوع است.

مسئول خانه سازمان های مردم نهاد گناوه گفت: امروزه رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در دست بشر است که برای تبادل افکار و اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصطفی خرمی افزود: تبادل اطلاعات چنان سرعتی به خود گرفته که این دوره به نام عصر اطلاعات نامیده شده و اگر قصد داشته باشیم از این ابزار برای سعادتمندی و حرکت به سمت جامعه دانایی محور بهره ببریم باید نکاتی را برای تسریع در وصول خواسته‌ها در نظر بگیریم که یکی از برجسته ترین آنها مسلح شدن به دانش حقوقی است.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی حقوق رسانه در این ارتباط و در ادامه برنامهها، نشست ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف فرهنگی – اجتماعی توسط خانه سازمان‌های مردم نهاد گناوه تشکیل شده است.

مسئول خانه سمن‌های گناوه گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آگاهی بخشی به جامعه خبرنگاران این شهرستان بوده که با تدریس وکیل توانمند هم استانی رسول سعادت نیا از وکلای پایه یک دادگستری به همت این انجمن و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و گناوه پورت برگزار شده است.

وی یادآور شد: خانه سازمان های مردم نهاد گناوه برنامه های دیگری را در حوزه حقوق رسانه از جمله برگزاری کارگاه حقوق عکاسان در برنامه کاری خود دارد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق