فضای مجازی را فرصت بدانیم نه تهدید/ تولید محتوا از اتلاف فرصت‌ها جلوگیری می‌کند


فضای مجازی را فرصت بدانیم نه تهدید/ تولید محتوا از اتلاف فرصت‌ها جلوگیری می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت‌: باید به فکر غنی‌سازی و استفاده بهینه از فضای مجازی باشیم.

فضای مجازی را فرصت بدانیم نه تهدید/ تولید محتوا از اتلاف فرصت‌ها جلوگیری می‌کندغلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت دانشجویان در فضای مجازی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که فضای مجازی امروزه بخش عمده‌ای از وقت و زمان ما را به خود اختصاص داده و به قسمتی از زندگی روزمره‌ ما تبدیل شده است.

او بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی بستر بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و غیره فراهم کرده است و هر کسی می‌تواند در حوزه مورد علاقه خود فعالیت کند؛ جوانان و به خصوص دانشجویان بیش از سایرین در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و آن را محل مناسبی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود می‌دانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه اغلب افراد جامعه بخش عمده‌ای از اطلاعات خود را از طریق فعالیت در فضای مجازی دریافت می‌کنند ما به طور عادی فضای مجازی را آسیب‌رسان و خطرناک نمی‌دانیم اما نمی‌توان از زمان قابل توجهی که از دانشجویان می‌گیرد صرف نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: مهارت و اشتغال، دغدغه اصلی دانشگاه فنی حرفه‌ای/ ۷۰ درصد برنامه‌های درسی، جنبه عملی دارند

غفاری تصریح کرد: فضای مجازی به بخشی از جامعه تبدیل شده و نمی‌توانیم تأثیر آن را زمانی که همه افراد به آن اختصاص می‌دهند را انکار کنیم بهتر است به جای مقابله به فکر غنی‌سازی و استفاده بهینه از آن باشیم.

او ادامه داد: تولید محتوای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مناسب می‌تواند به جهت‌دهی در جامعه و جلوگیری از آسیب های این فضا مؤثر باشد باید گسترده فضای مجازی را نوعی فرصت بدانیم و سعی بر استفاده بهینه و مطلوب از آن داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر توجه شورای عالی فضای مجازی به حوزه محتوا یادآوری کرد: تولید محتوای مناسب می‌تواند از هدر رفت فرصت‌ها جلوگیری کرده و تاثیر بسزایی در جهت دهی مناسب و تربیت جوانان کشور داشته باشد.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...