نزدیک شدن به مرز 1/5 میلیون امضا در مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس


نزدیک شدن به مرز 1/5 میلیون امضا در مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس

خبرگزاری آریا- شمار امضاها در تومار مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس به یک و نیم میلیون نزدیک شده است و شمار امضاها هر لحظه در حال فزونی است.

نزدیک شدن به مرز 1/5 میلیون امضا در مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس
خبرگزاری آریا- شمار امضاها در تومار مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس به یک و نیم میلیون نزدیک شده است و شمار امضاها هر لحظه در حال فزونی است.
به گزارش خبرگزاری آریا از لندن، شمار امضاها در تومار مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس که پیش از ظهر دیروز چهارشنبه دایر شد تا لحظه مخابره خبر به یک و نیم میلیون نزدیک شده است و شمار امضاها هر لحظه در حال فزونی است.
شمار امضاها در تومار الکترونیکی مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس از مرز یک میلیون و سیصد هزار نفر گذشت و هر لحظه رو به فزونی است. شمار امضاها در تومار الکترونیکی مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس بدست دولت این کشور از مرز یک میلیون و سیصد هزار امضا گذشت و هر لحظه نیز بر شمار امضاها افزوده می شود.
بر اساس ضوابطی که در پایگاه اینترنتی پارلمان انگلیس درباره تومارهای الکترونیکی این پایگاه تعریف شده چنانچه توماری ده هزار امضا را در خود جای دهد دولت به آن پاسخ خواهد داد و چنانچه صد هزار نفر با امضا خواسته ای داشته باشند مجلس به آن رسیدگی خواهد کرد در این مورد هنوز دولت و مجلس پاسخی به آن نداده اند.
امضا کنندگان این تومار الکترونیکی با درج مشخصات ، مخالفت خود را با اقدام دولت در تعلیق پارلمان ابراز می کنند .
دیروز و ساعاتی پس از توافق 160 نماینده از احزاب مختلف انگلیس برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با ارائه درخواستی به ملکه انگلیس تعلیق پنج هفته ای مجلس انگلیس را خواستار شد و ملکه نیز با آن موافقت کرد.
این در حالی است که حدود دو ماه به پایان مهلت اتحادیه اروپا به انگلیس برای ترک این اتحادیه باقی مانده است.
این اقدام علاوه بر مخالفت مردمی در محافل سیاسی و رسانه ای اعتراض های گسترده ای را به همراه داشته است و از آن به عنوان کودتا علیه مجلس و اقدامی ضد دموکراسی یاد شد .
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر دومین حزب بزرگ انگلیس این اقدام دولت را نقض آشکار قانون اساسی دانست وگفت : نخست وزیری که با آرای شمار اندکی از مردم این کشور برگزیده شده می خواهد مجلس را کنار بگذارد تا مانع خروج بدون توافق کشور از اتحادیه اروپا شود .
اشاره جرمی کوربین به رای کمتر از 93 هزار نفری است که در انتخابات درون حزبی ، جانسون را به عنوان رهبر حزب و به تبع آن نخست وزیر انگلیس برگزیدند .
بوریس جانسون پس از استعفای ترزا می رهبر پیشین حزب حاکم محافظه کار و نخست وزیر قبلی انگلیس در یک انتخابات درون حزبی با 92 هزار و 153 رای از حدود 160 هزار نفر عضو حزب حاکم محافظه کار به رهبری این حزب و نخست وزیری رسید .
صاحب نظران می گویند فردی که با رای کمتر از 93 هزار نفر به نخست وزیری رسیده نمی تواند نماینده حدود 67 میلیون نفر جمعیت انگلیس باشد و برای دست یابی به مقاصد خود نمایندگان مردم را خلع ید کند .
نیکولا استورجن رهبر حزب ملی اسکاتلند سومین حزب بزرگ انگلستان هم با انتقاد از تعلیق پارلمان گفت : تلاش برای خارج کردن بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا که پیامدهای مخرب طولانی مدت برای کشور دارد ان هم برخلاف نظر نمایندگان مردم نه تنها دموکراسی را نقض می کند بلکه دیکتاتوری آشکار است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس