ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی برای رونق اقتصادی حمیدیه/ معرفی جنگل های گمبوعه به عنوان جاذبه گردشگری


ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی برای رونق اقتصادی حمیدیه/ معرفی جنگل های گمبوعه به عنوان جاذبه گردشگری

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: احداث یک ناحیه صنعتی در حمیدیه به عنوان شهرستان میانه مرکز استان و شهرهای مرزی یک ضرورت است و باعث ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان می شود.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: احداث یک ناحیه صنعتی در حمیدیه به عنوان شهرستان میانه مرکز استان و شهرهای مرزی یک ضرورت است و باعث ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان می شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد گرامیداشت هفته دولت، شاهین هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: بیش از 43 پروژه با اعتبار حدود 50 میلیارد تومان در هفته دولت اجرا و افتتاح کردیم و در زمینه آب شرب پروژه 15 کیلومتری غدیر را داریم.

وی افزود: ایستگاه تحت فشار مسیر خسرج پروژه بعدی بود که مشکل آب شرب هفت روستای بخش مرکزی و مسیر خسرج حل شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه تصریح کرد: راه روستایی مسیر خسرج در فاز اول با اعتبار 6.5 میلیارد تومان کلنگ زنی شد، چون با توجه به خسارت سیلاب از مطالبات جدی مردم بود.

هاشمی با اشاره به اجرای پروژه روشنایی برای هفت روستا ادامه داد: برای گاز شهری و در برخی نقاط روستایی 50 کیلومتر لوله گذاری با اعتبار 5.5 میلیارد تومان انجام شد و بیش از 700 نفر از انشعاب گاز بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: احداث ناحیه صنعتی در حمیدیه به عنوان شهرستان میانه مرکز استان و شهرهای مرزی یک ضرورت است و باعث ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان می شود.

سرپرست فرمانداری حمیدیه با بیان اینکه باید جنگل های مسیر گمبوعه به خسرج را به عنوان یک ظرفیت گردشگری معرفی کرد، یادآور شد: توانمندی این شهرستان بر پایه کشاورزی است و از این نظر رتبه چهارم و همچنین در بحث صیفی جات و سبزیجات مقام خوبی داریم.

هاشمی گفت: در حوزه خسارت های سیل امسال قرار شده که شهرستان ها علاوه بر اعلام میزان دقیق خسارت نسبت به ارائه نیازمندی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه حمیدیه رتبه اول تعداد پروژه های هفته دولت در استان را دارد، ادامه داد: شهرستان حمیدیه با گروه رباتیک دانش آموزان روستایی در گمبوعه رتبه اول را در این زمینه کسب و همچنین موفقیت کاراته کاران با کسب رتبه سوم آسیایی نیز از دیگر افتخارات حمیدیه است.

سرپرست فرمانداری حمیدیه تصریح کرد: مشکل اساسی شهرستان با توجه به جدیدالتأسیس بودن و کشاورز محور بودن آن نبود امکانات ویژه است؛ در زمینه سیل هم خسارت های زیادی داشتیم، ولی اعتبارات خوبی برای نوسازی روستاها و نقاط شهری اختصاص دادند.

وی بیان کرد: بیش از 250 واحد در حال احداث داریم و تعمیرات یک هزار و 900 واحد آسیب دیده از سیل هم تمام شد.

سرپرست فرمانداری حمیدیه افزود: احداث بازارچه محلی با اشتغالزایی مستقیم 80 نفر و 100 نفر غیرمستفیم و پارک بازی در شهر حمیدیه از دیگر پروژه های حمیدیه است.

هاشمی بیان کرد: آموزش و پرورش نیز 11 پروژه انجام و همچنین دو مدرسه کانکسی روستایی به زودی جمع آوری می شوند.

وی ادامه داد: راه اندازی آزمایشگاه کیفیت آب اداره بهداشت و درمان از دیگر پروژه است که با راه اندازی آن کیفیت آب کنترل می شود.

سرپرست فرمانداری حمیدیه با بیان اینکه بهسازی معابر روستایی در گمبوعه بزرگ، دهلیز، شیخ ظهراب با اعتبار بالغ بر دو میلیارد تومان انجام شد، گفت: از پروژه های دیگر نیز راه اندازی کشتارگاه مرغ با مشارکت بخش خصوصی با اشتغالزایی 30 نفر است.

هاشمی در پایان یادآور شد: پروژه استخر و سالن ورزشی با پنج و نیم میلیارد تومان در دست انجام است. همچنین احداث مدرسه 6 کلاسه در مدرسه شیخ طعمه به زودی و یک مرکز درمانی در مسیر خسرج به کمک سپاه انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر