کونته مسئول تشکیل دولت را برعهده گرفت


کونته مسئول تشکیل دولت را برعهده گرفت

خبرگزاری آریا- روند تشکیل دولت جدید به طور رسمی از ساعات آینده آغاز می‌شود.

کونته مسئول تشکیل دولت را برعهده گرفت
خبرگزاری آریا- روند تشکیل دولت جدید به طور رسمی از ساعات آینده آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فرانس 24، نخست وزیر سابق ایتالیا بار دیگر مسئول تشکیل دولت شد.
جوزپه کونته نخست وزیر سابق ایتالیا بار دیگر مسئولیت تشکیل دولت ائتلافی را بر عهده گرفت. روند تشکیل دولت جدید به طور رسمی از ساعات آینده میان جنبش پنج ستاره و حزب چپ گرای میانه دموکرات آغاز می‌شود.
این نوعی اهانت به متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا محسوب می‌شود که به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام بود.
سالوینی با هدف قرار دادن ائتلاف دولتی 14 ماهه با جنبش پنج ستاره قصد داشت در فصل پاییز انتخابات پارلمانی برگزار کند. این نوعی پیروزی برنامه ریزی شده برای سالوینی بود. حتی پلاکارد‌های سالوینی هم برای این انتخابات آماده شده بود.
اما از دیدگاه بسیاری از مردم ایتالیا این اقدام سالوینی به شدت برای کشور آسیب رسان بود. بسیاری از مردم به سالوینی برای ترجیح منافع خود به منافع کشور انتقاد کردند.
زنی می‌گوید اوضاع به زیان وی تمام شد. وی فراموش کرد دیگر احزاب کشور هم در حال فعالیت هستند.
با این حال سالوینی همچنان یکی از رهبران سیاسی مهم ایتالیا محسوب می‌شود و نظرسنجی‌ها حاکیست وی 31 درصد آرا را در صورت برگزاری انتخابات کسب می‌کرد. مردی می‌گوید وی پایگاه انتخاباتی قدرتمندی دارد.
10 روز گذشته برای سالوینی بسیار طاقت فرسا بود. سالوینی نه تنها نتوانست پارلمان را منحل کند بلکه حزب وی هشت وزارتخانه را از دست داد که به وی اجازه می‌داد در مرکز سیاست ایتالیا باشد. سالوینی روز گذشته اعلام کرد آرام باشید. شما با اندکی قدرت از دست من، حزب لیگ و میلیون‌ها رای دهنده رها نشده اید. نه این اصلا آسان نیست.
از دیدگاه سالوینی دولت آتی به اندازه‌ای متزلزل است که زمان برگزاری انتخابات پارلمانی به سرعت فرا خواهد رسید و تلاش‌های وی بی نتیجه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا